شنبه 21 مهر 1403 - 18:56

کد خبر 660804

شنبه 21 مهر 1403 - 16:31:13


ساماندهی ۴۸۰۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب در آذربایجان‌غربی


ایسنا/ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه نخست سال جاری ۴هزار و ۸۰۳ فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب و پشت کنتور شناسایی و ساماندهی شده است.

محمد اشرفی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی وجود انشعابات غیرمجاز در استان را عامل اصلی هدررفت آب عنوان و اظهار کرد: وجود انشعابات غیرمجاز عامل اصلی ایجاد اختلال و کمبود آب در برخی مناطق استان است که در این راستا با اقدامات عملی و حقوقی، این انشعابات شناسایی و جمع‌آوری می‌شوند.

وی، تعداد کل انشعابات آب در استان را یک میلیون و ۶۶هزار و ۵۴۴ فقره اعلام کرد و افزود: از تعداد کل انشعابات واگذار شده در استان، ۷۵۷هزار و ۲۴۷فقره انشعاب آب در شهرها و ۳۰۸هزار و ۹۰۶ فقره نیز در روستاهای استان واگذار شده است. 

اشرفی با بیان اینکه ۴۶ درصد مشترکین آب در استان در رده مشترکین پرمصرف قرار دارند، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته و تحلیل داده‌های مصرف آب در استان، ۲۸درصد مشترکین نیز در رده کم مصرف قرار داشته و ۲۶درصد خوش مصرف هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با بررسی روند مصرف آب توسط مشترکین، برای حفظ منابع تامین آب شرب و پایداری آب دراستان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب می‌تواند در حفظ منابع آب موثر باشد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط