شنبه 21 مهر 1403 - 21:44

کد خبر 660972

شنبه 21 مهر 1403 - 19:53:09


سریال «غرور و تعصب» در حال تولید در نتفلیکس


فیلم نت نیوز/ سریالی بر اساس رمان «غرور و تعصب» جین آستن در نتفلیکس توسط دالی آلدرتون، نویسنده «همه چیزهایی که درباره عشق می‌دانم»، ساخته می‌شود.
به نقل از ورایتی، سریال جدید بر اساس رمان مشهور «غرور و تعصب» نوشته جین آستن، در حال توسعه در نتفلیکس است. دالی آلدرتون، نویسنده و خالق سریال «همه چیزهایی که درباره عشق می‌دانم» (Everything I Know About Love)، مسئولیت نگارش فیلمنامه این پروژه را برعهده دارد. هنوز هیچ بازیگری برای این سریال انتخاب نشده و نتفلیکس به طور رسمی تولید آن را تایید نکرده است.
این اولین باری نیست که رمان «غرور و تعصب» به صفحه نمایش راه می‌یابد. اقتباس‌های پیشین این اثر شامل فیلم‌های معروفی هستند که هر کدام به نوبه خود توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرده‌اند. یکی از مشهورترین اقتباس‌ها، فیلم سینمایی سال ۲۰۰۵ به کارگردانی جو رایت با بازی کیرا نایتلی و متیو مک‌فادین است. این فیلم که از طرفداران بسیاری برخوردار است، توانست به دلیل طراحی صحنه و لباس، بازی‌های قدرتمند و روایت دلنشین، به موفقیت‌های چشمگیری برسد و در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار، چهار نامزدی کسب کند.
پیش از این، در سال ۱۹۹۵، بی‌بی‌سی سریالی کوتاه با بازی کالین فرث در نقش آقای دارسی و جنیفر ایلی در نقش الیزابت بنت تولید کرد که این سریال نیز مورد تحسین قرار گرفت و نقش‌آفرینی کالین فرث به‌ویژه در صحنه‌های ماندگار با لباس‌های کلاسیک قرن نوزدهم، از نقاط قوت آن به شمار می‌آید. سریال کوتاه «غرور و تعصب» بی‌بی‌سی یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین اقتباس‌های این رمان در میان طرفداران جین آستن به حساب می‌آید.
رمان «غرور و تعصب» که در سال ۱۸۱۳ منتشر شد، داستان الیزابت بنت و آقای دارسی را روایت می‌کند؛ رابطه‌ای که ابتدا با بی‌اعتمادی و سوءتفاهم آغاز اما به تدریج به عشقی عمیق و پراحساس تبدیل می‌شود. این کتاب بارها اقتباس شده و همچنان منبع الهام فیلمسازان و نویسندگان است.
این هفته برای آثار جین آستن پربار بوده است؛ چراکه بی‌بی‌سی نیز اعلام کرد در حال ساخت یک سریال اسپین‌آف از «غرور و تعصب» درباره خواهر الیزابت بنت به نام مری بنت است. این سریال با عنوان «خواهر دیگر بنت» توسط تهیه‌کنندگان «دکتر هو» ساخته می‌شود.
همچنین از آنجا که به تازگی نتفلیکس اعلام کرده است سریالی با اقتباس از رمان «صد سال تنهایی» از گابریل گارسیا مارکز پخش می‌کند باید منتظر دو سریال اقتباسی مهم در این پلتفرم بایم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط