یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 02:53

کد خبر 661211

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 00:22:13


راهزن‌ها خبرنگاران ورزشی را در نیجریه به رگبار بستند!


ورزش 3/پیش از دیدار نیجریه و لیبی در مقدماتی جام ملت‌های آفریقا، چند راهزن مسلح به اتوبوس حامل خبرنگاران و ماموران امنیتی ورزشگاه حمله کردند و سه نفر در این تیراندازی کشته شدند.راهزن‌ها خبرنگاران ورزشی را در نیجریه به رگبار بستند!

تیم‌های ملی‌ نیجریه و لیبی جمعه شب در هفته سوم رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آفریقا با تک گل فیسائو باشیرو با نتیجه ۱-۰ از سد لیبی گذشت و با هفت امتیاز صدرنشین گروه چهارم شد.

نکته عجیب و ناراحت کننده این بازی، به اتفاقات ناگوار قبل از شروع دیدار برمی‌گردد. بر اساس بیانیه سمی فدراسیون فوتبال نیجریه، سه نفر پیش از شروع دیدار نیجریه و لیبی در راه رسیدن به ورزشگاه توسط گروهی از راهزنان به قتل رسیدند و دو نفر دیگر نیز مجروح و یک نفر ناپدید شده است.

پس از جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه تلخ، مشخص شد که راهزنان مخفی شده در جاده منتهی به استادیوم به اتوبوسی که حامل خبرنگاران رسانه سوپراسپورت و همچنین چند تن از ماموران امنیتی بود تیراندازی کردند.

این تیراندازی منجر به کشته شدن یکی از خبرنگاران، یک افسر پلیس و راننده اتوبوس شد. اطلاعات حاکی از این است که چهارده نفر در این اتوبوس حضور داشتند و در نهایت هشت نفر از این حادثه جان سالم به در بردند،‌ دو نفر زخمی شدند و یک نفر نیز از شب بازی تاکنون مفقود شده است. فدراسیون فوتبال نیجریه بلافاصله بعد از این اتفاق با خانواده قربانیان تماس گرفت و به آنها تسلیت گفت."

الحاجی ابراهیم، رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه، در خصوص این اتفاق گفت: "۲۴ ساعت گذشته برای اعضای کمیته اجرایی مسابقات و همچنین کارکنان فدارسیون فوتبال بسیار ناراحت کننده بوده است. ما در مقابل لیبی به برد و سه امتیاز رسیدیم اما اتفاقی که رخ داد جشن شادی ما را خراب کرد. حتی فکر کردن به این حادثه ناگوار ما را به شدت آزار می‌دهد.

سوپر اسپورت یکی از قدیمی‌ترین رسانه‌های فوتبال نیجریه است و ما در این غم و اندوه بزرگ شریک این رسانه محبوب هستیم. ضمن آنکه برای آن یک نفر ناپدیده شده آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم ماموران امنیتی هرچه زودتر خبری از وضعیت او بدهند."


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط