یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 12:46

کد خبر 661349

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 08:44:14


طرد روزانه ۲۵۰ اتباع بیگانه از استان مرکزی


ایرنا/ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از اتباع بیگانه کشور افغانستان هر روز در قالب پنج دستگاه اتوبوس از این استان طرد می‌شوند.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار کرد: استان مرکزی، معین استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان و لرستان است و اتباعی از این استان‌ها وارد و پس از ثبت اطلاعات از استان طرد می‌شوند.
وی بیان کرد: اتباع و مهاجرانی که در استان مرکزی شناسایی و دستگیر می‌شوند تا مشخص شدن اوراق هویتی در ارودگاه ابراهیم آباد اراک به مدت ۲۴ ساعت مستقر هستند و در صورت نداشتن کارت هویت، طرد می‌شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: اتباع و مهاجران در گذشته وقتی طرد می‌شدند مشخصات بیومتریک آنان ثبت و وارد بانک اطلاعات نمی‌شد اما اکنون همه کسانی که طرد می‌شوند در اردوگاه‌ها، چه در مبدأ و چه در مقصد، ثبت بیومتریک می‌شوند، یعنی اثر انگشت، مختصات چهره و عنبیه چشم آنها، ثبت می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه، حضور اتباع خارجی در اراک، دلیجان و ساوه مجاز است و در سایر شهرهای استان ممنوع است، گفت: عملیات شناسایی، پایش و طرد اتباع و مهاجران به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.
نظری افزود: اتباع غیرمجاز پس از دستگیری از کشور اخراج می‌شوند و دوباره با نام دیگر و از گذرگاه دیگری برای ورود اقدام می‌کنند که این کار هزینه گزافی را به کشورمان تحمیل می‌کند.
وی همچنین بیان کرد: پس از تحولاتی که در کشور افغانستان به وجود آمد، تردد اتباع غیرمجاز به ایران افزایش یافت که استان مرکزی نیز از حضور آنان متاثر شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: انتظار است مردم استان در صورت مشاهده اتباع خارجی غیرمجاز، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط