یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 13:56

کد خبر 661451

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 09:52:59


سرمقاله صبح نو/ پیام‌های یک سفر متهورانه 


صبح نو/ « پیام‌های یک سفر متهورانه؛ شهادت فخر ماست » عنوان سرمقاله سردبیر روزنامه صبح نو به قلم محمدمهدی تقوی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:




دکتر «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز ضمن هدایت شخصی هواپیمایی که عازم لبنان بود، وارد بیروت شد؛ اقدامی شجاعانه و متهورانه در شرایط فعلی لبنان به‌ویژه تنها ۱۵ روز پس از ترور و شهادت علامه مجاهد آیت‌الله شهید «سید حسن نصرالله» که موجب شگفتی افکار عمومی جهان شد. این سفر در شرایط فعلی غرب آسیا موجب خواهد شد روند تحولات به شکل اساسی تغییر کند و در پی این سفر فداکارانه، برکات آن را شاهد خواهیم بود.
هواداران صهیونیست‌ها در لبنان که با حزب‌الله ضدیت دارند در روزهای پس از آغاز حملات ارتش صهیونیستی به لبنان تبلیغ می‌کردند ایران خودش راحت نشسته و مردم لبنان کشته می‌شوند. این سفر در کنار سفر هفته گذشته دکتر «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه به بیروت این شبهه ناروا را کاملا مردود کرد. دو مقام ارشد جمهوری اسلامی در شرایطی وارد لبنان شدند که هنوز دود بمباران‌های شدید ضاحیه بیروت در هوا پخش است و در حالی این سفرهای اعلام‌ نشده را انجام دادند که رژیم اسرائیل با استراتژی «مرد دیوانه» عملکردش هرگز قابل پیش‌بینی نیست و هر آن احتمال ترور و شهادت مقامات عالی‌رتبه کشورمان می‌رفت.
این نوع سفرهای متهورانه اولا نشان داد ایران فقط بلوف نمی‌زند و واقعا پشت کشورهای محور مقاومت ایستاده و از آنها حمایت می‌کند به‌طوری‌که حتی جان یکی از سران قوا و سیاستمداری بسیار سطح بالا و مهم‌ترین دیپلمات خود را به خطر می‌اندازد؛ ثانیا در سخت‌ترین شرایط ممکن هم دست از یاری مظلومان برنمی‌دارد.
این سفر پاسخی هم به افرادی است که اخیرا در پوشش کارشناس(!)، جامعه‌شناس(!) و سیاستمدار(!) با چند ترور موفق ولی ناجوانمردانه صهیونیست‌ها علیه سران مقاومت، اسرائیل را پیروز(!) جنگی که هنوز پایان نیافته می‌دانند و جمهوری اسلامی را مشفقانه(!) به «واقع‌نگری» فراخوانده و از نظام اسلامی می‌خواهند با دادن امتیازات فراوان به آمریکا و اسرائیل غاصب، جلوی وحشی‌گری‌ها و جنایت‌های بیشتر صهیونیست‌ها را بگیرد! حضور مجاهدانه دکتر قالیباف در خرابه‌های ضاحیه و محل شهادت مظلومانه «نصرالله بزرگ» پیام اقتدار ایران را ارسال کرد و رئیس فعلی مجلس و فرمانده سال‌های دفاع مقدس بار دیگر در عمل اثبات کرد یار حاج‌قاسم شهید است و در همان مسیر ایشان گام برمی‌دارد؛ راهی که با شهادت‌ها و شجاعت‌ها قدس شریف را آزاد خواهد کرد. اگر روزی در این کشور در دوران سیاه اصلاحات نامه عجز و لابه برای دولت آمریکا ارسال می‌شد که بیایید باهم مذاکره و اختلافات را حل کنیم و پاسخی هم به این نامه زبونانه داده نمی‌شد، امروز رئیس مجلس در اوج حملات و تهدیدات صهیونیست‌ها و با وجود احتمال شهادت،‌ مقتدرانه و با خلبانی خود برای دلگرم کردن مردم لبنان و فلسطین و سایر آزادگان جهان به بیروت می‌رود و بدون کمترین هراس از خطر در خرابه‌های ضاحیه قدم برمی‌دارد و شهروندان بی‌پناه لبنانی را آرام می‌کند.
زمانی در این کشور آمریکا و انگلیس تعیین می‌کردند ایران چه کند و چه نکند؛‌ زمانی این کشور با وجود اعلام بی‌طرفی در اشغال کامل روسیه و انگلیس بود؛ اما وقوع انقلاب اسلامی و پرورش اشخاصی نظیر حاج‌قاسم سلیمانی، حاج‌احمد کاظمی و تنها ضلع باقی‌مانده آن مثلث بی‌نظیر رفاقت؛‌ حاج‌محمدباقر قالیباف، ایران امروز را به بازیگر مهم جهان مبدل کرده است که نه‌تنها پس از انجام دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ از پاسخ صهیونیست‌ها کمترین هراسی ندارد، بلکه رئیس مجلسش در پیچیده‌ترین و بغرنج‌ترین شرایط برای اعلام حمایت کامل ایران خود را به منطقه خطر در چند کیلومتری مرز سرزمین‌های اشغالی می‌رساند که اعلام کند ما از مرگ نمی‌ترسیم و فخرمان شهادت است. نگرش حاج‌باقر به موضوع فلسطین و قدس و سرزمین‌های اشغالی همان نگرش رفیق شهیدش حاج‌قاسم است و به نابودی جرثومه فساد در غرب آسیا معتقد است و با رفتن متهورانه در خطرناک‌ترین شرایط ممکن و حتی حضور در قتلگاه مجاهد شهید سید حسن نصرالله این پیام را ارسال کرد که برای بازگشت قدس به مسلمین حاضر به جانفشانی حتی در سطح بالاترین مقامات کشورمان هستیم.
نکته پایانی آنکه؛ این سفر تاریخی موجب خواهد شد ملت‌های عرب و مسلمان و آزادگان گیتی که برخلاف حکام‌شان خواستار نابودی اسرائیل غاصب و آزادی بیت‌المقدس‌اند، هرگز دچار یأس نشوند و وقتی ایران را چنین شجاع و جسور در صحنه مبارزه سیاسی و نظامی با اشغالگران می‌بینند، امیدشان را ارتقا می‌دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط