یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 16:45

کد خبر 661743

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 13:01:00


معرفی داچیا بیگستر ۲۰۲۵؛ برادر جدید تندر ۹۰ و داستر


/ شرکت داچیا از شاسی‌بلند جدید خود رونمایی کرد. همانطور که از قبل مشخص بود، این خودرو بیگستر (Bigster) نام دارد و بزرگ‌ترین محصول تولیدی کمپانی به شمار می‌رود. این شاسی‌بلند خوش‌ استیل هم از لحاظ طراحی و هم از لحاظ فنی اشتراکات زیادی با نسل کنونی داستر دارد.

داچیا که برند اقتصادی رنو به حساب می‌آید، همچنان در مسیر موفقیت گام برمی‌دارد. پس از تبدیل ساندرو به پرفروش‌ترین خودروی اروپا در سال جاری، اکنون با معرفی بیگستر قصد دارد جایگاه خود را در بازار شاسی‌ بلندهای کلاس C تقویت کند. قرار است این شاسی‌بلند جدید اولین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۲۴ جشن بگیرد.

ابعاد و رقبا
با ۴.۵۷ متر طول، ۱.۸۱ متر عرض، ۱.۷۱ متر ارتفاع و فاصله محوری ۲.۷ متری، بیگستر جثه درشت‌تری نسبت به داستر دارد. با چنین ابعادی بیگستر در کلاس C جای گرفته و باید به مصاف رقبایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، نیسان قشقای، تویوتا RAV4 و هوندا CR-V برود.

امکانات کابین
در داخل کابین از دو نمایشگر دیجیتال بزرگ بهره می‌برد. در پشت فرمان این شاسی‌بلند جدید از یک نمایشگر ۱۰ اینچی استفاده شده؛ سیستم سرگرمی خودرو نیز از طریق نمایشگر ۱۰.۱ اینچی ایستاده در قسمت میانی داشبورد کنترل و مدیریت می‌شود. با وجود ماهیت اقتصادی، این خودرو امکاناتی از قبیل سیستم تهویه مطبوع دوگانه، کروز کنترل تطبیقی، صندلی راننده برقی، سانروف پانورامیک، درب صندوق برقی و شارژ بی‌سیم تلفن همراه را به خریداران خود ارائه می‌دهد. در کنار این‌ها، داچیا تأکید دارد در کابین بیگستر از مواد باکیفیت استفاده شده و صندوق بار ۶۶۷ لیتر فضا را در اختیار مالک می‌گذارد.

مشخصات فنی داچیا بیگستر
داچیا بیگستر با انواع پیشرانه‌های هیبریدی، هیبرید نرم و گازسوز (LPG) راهی بازار می‌شود. در مدل هیبریدی از ترکیب موتور بنزینی چهار سیلندر و موتور برقی استفاده شده است. این موتورها با همکاری هم ۱۵۵ قدرت تولید می‌کنند. در این نسخه موتور برقی توسط پک باتری ۱.۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود و در آن همواره اولویت با حرکت در حالت الکتریکی است. وظیفه انتقال قدرت در بیگستر هیبریدی به گیربکس ۴ سرعته خودکار برای موتور بنزینی و گیربکس دو سرعته برای موتور برقی محول شده است.

نسخه هیبرید نرم از داچیا بیگستر نیروی خود را از یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو شارژ و سیستم ۴۸ ولتی دریافت می‌کند. مجموع خروجی این موتورها ۱۴۰ اسب بخار اعلام شده و گیربکس ۶ سرعته دستی نیرو را به چرخ‌ها انتقال می‌دهد. این نسخه از بیگستر با سیستم چهارچرخ محرک و امکاناتی مانند کنترل حرکت در سراشیبی و حالت‌های رانندگی مختلف از جمله برف، گل/شن، آفرود، عادی و اقتصادی نیز قابل سفارش است.

کسانی که به دنبال مصرف بهینه و پیمایش‌های طولانی‌تر هستند، می‌توانند به سراغ مدل ECO-G 140  بروند. این نسخه به موتور سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربو شارژ مجهز بوده و امکان استفاده از گاز مایع (LPG)  به عنوان سوخت را دارد. طبق کاتالوگ، این نسخه از داچیا بیگستر در صورت پر بودن باک ۵۰ لیتری و مخزن ۴۹ لیتری گاز مایع می‌تواند تا ۱۴۵۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

قیمت و زمان عرضه
داچیا بیگستر در ژانویه ۲۰۲۵ قیمت‌گذاری شده و فروش آن از آوریل آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت این خودرو نسبت به داستر که در بازار آلمان با قیمتی بین ۱۸,۹۵۰ یورو تا ۲۲,۱۵۰ یورو به فروش می‌رسد، کمی بالاتر باشد. با توجه به امکانات پیشرفته و قیمت اقتصادی، انتظار می‌رود بیگستر به رقیبی جدی برای شاسی‌ بلندهای مطرح بازار تبدیل شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط