یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 21:55

کد خبر 662210

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 19:44:00


پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل برگزار می‌شود


ایسنا/ معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه جاری در اردبیل برگزار می‌گردد.

سرهنگ سیدمحمد لطیفی، معاون فرهنگی هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ۲۲ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل بیان کرد: این جشنواره با هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان اعم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری و سازمان بسیج هنرمندان استان و سایر دستگاه‌ها از تیرماه سال‌جاری فعالیت خود را شروع کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترویج فرهنگ ناب بسیج ، توسعه و گسترش هنر ایرانی اسلامی، بازتاب اقدامات فرهنگی هنری بسیج، مهارت افزایی و حمایت از هنرمندان متعهد و جهادی از جمله این موارد است.

لطیفی زمان برگزاری این جشنواره را بیست و سوم تا بیست و پنجم مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل اعلام کرد و افزود: مراسم اختتامیه بیست و پنجم مهر ساعت پانزده و سی دقیقه در مجتمع فدک برگزار خواهد شد.

در ادامه سرهنگ علی مردانه ، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر جشنواره تئاتر، جشنواره های دوسالانه عکس، تئاتر، فیلم، جشنواره موسیقی و سرود و جشنواره هنرهای تجسمی نیز در سال جاری برگزار خواهند شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره ها بر اساس تقویت و توسعه شبکه هنری بسیج و انقلاب و به منظور تبیین مبانی نظری شاخص ها و هنر انقلاب اسلامی، هویت بخشی به هنر انقلاب در استان و در راستای جذب حداکثری و کیفی هنرمندان و شناسایی و پرورش هنرمندان جوان در حال انجام است.

همچنین محمدرضا خدایی، دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل نیز گفت: دبیرخانه جشنواره فعالیت خود را از اوایل دهه اول مردادماه جاری طبق برنامه ریزی انجام شده عملیاتی کرد و فعالیت های انقلابی را با توجه به ظرفیت های تئاتر استان شروع و پیگیری می کند.

خدایی با اشاره به اینکه ۲۹ اثر فرم ثبت نام و آمادگی برای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده اند، افزود: ۲۱ اثر صحنه ای و ۸ اثر خیابانی تیم های عملیاتی هستند که فرم های ثبت نام را تکمیل کردند.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل با اشاره به آثار صحنه ای شهرستان ها اظهار کرد: از بین ۲۱ اثر صحنه ای، ۱۲ اثر از اردبیل، ۴ اثر از مشگین شهر، ۳ اثر از گرمی و ۲ اثر از خلخال در این دور از جشنواره حضور دارد.

خدایی همچنین با اشاره به آثار خیابانی گفت: ۳ اثر از مشگین شهر،۳ اثر از گرمی، ۱ اثر از خلخال و ۱ اثر اردبیل نیز در این بخش به رقابت خواهند پرداخت.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: از بین ۲۹ آثار ثبت نامی ۱۵ اثر در بخش صحنه ای و۵ اثر در بخش خیابانی به مرحله تولید و بازبینی رسید که بعد از بازبینی ۱۰ اثر شامل۷ اثر صحنه ای و ۳ اثر خیابانی توسط دبیرخانه جشنواره معرفی شدند تا از ۲۳ تا ۲۵ مهرماه در سالن اصلی و سالن پلاتو استاد حسن نجفلو مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل آثار خود را به مرحله اجرا و نمایش بگذارند.

خدایی با اشاره به داوران این دوره از جشنواره بیان کرد: حاج روح الله حبیب زاده، علی دانش و کریم عظیمی ججین از پیشکسوتان و هنرمندان نامی استان به عنوان تیم داوری انتخاب شده اند.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل اظهار کرد: از بین آثاری که به مرحله اجرا رسیده اند ۲ اثر در بخش صحنه ای و ۲ اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه کشوری تئاتر بسیج معرفی خواهند شد.

خدایی با اشاره به زمان اختتامیه این جشنواره گفت: ۲۵ مهر ساعت ۱۵.۳۰ در مجتمع فرهنگی هنری فدک زمان اختتامیه جشنواره خواهد بود و آثار برگزیده توسط هیئت داوران انتخاب خواهند شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر بسیج استان اردبیل تاکید کرد: بازدید از آثار و نمایش ها برای عموم مردم رایگان خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط