یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 22:53

کد خبر 662266

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 22:50:00


گردهمایی بی‌مزه‌ها در فصل سوم جوکر!


فیلم نیوز/ فصل جدید «جوکر2» با حضور آقایان درحالی منتشر شده که مخاطبان بعد از تماشای جوکر خانم‌ها انتظارشان از خلاقیت و تلاش برای خنداندن بالا رفته و دیگر هر موقعیتی راضی‌شان نمی‌کند. در این قسمت قدرت‌الله ایزدی، حمید لولایی و علی صادقی برگ برنده‌های اصلی هستند اما در نقطه شروع، عملکرد همین چند نفر هم راضی‌کننده نیست و قسمت اول بدون اتفاق مهمی به پایان می‌رسد.
در فصل جدید «جوکر2»، قدرت‌الله ایزدی، حمید لولایی، علی صادقی، مجید یاسر، علی اوجی، امین زندگانی، شاهرخ استخری و نیما فلاح به عنوان شرکت‌کننده حضور پیدا کرده‌اند. نگاهی داریم به حال‌وهوای قسمت اول این فصل.
 بخش‌هایی از جوکرتایم علی صادقی با اغماض بامزه از کار درآمده بود.
تنها موقعیت جذاب 

بخش مهمی از قسمت اول فصل سوم صرف معارفه و صحبت‌های ابتدایی شد و فقط نیمی از این قسمت به رقابت میان شرکت‌کننده‌ها اختصاص داشت، اما درکل می‌توان گفت تنها نقطه قوت این قسمت، جوکرتایم علی صادقی بود؛ جوکرتایمی که ایده خلاقانه‌ای داشت اما در اجرا آنطور که انتظار می‌رفت حرفه‌ای و دقیق از آب درنیامد. او برای شوخی با «راکی 4» تدارک بامزه‌ای دیده بود و انتخاب ایزدی و لولایی هم برای مسابقه جالب بود. حتی برای موسیقی هم خلاقیت به خرج داده و از چند نفر دعوت کرده بود. بخش اسلاموشن اجرا بامزه‌تر از سایرین بود و می‌شد آن را اوج خلاقیت این بخش دانست. با اینحال به خاطر غیرقابل کنترل بودن ایزدی، ماجرا به سمت‌وسوی دیگری رفت و ایده به طور کامل اجرایی نشد. در هر صورت بهترین اتفاق این قسمت در همین جوکرتایم علی صادقی رقم خورد.
 قدرت الله ایزدی برخلاف تصور نتوانست انتظارات را برآورده کند.
مورد ویژه قدرت‌الله ایزدی

قدرت‌الله ایزدی یا همان آقارشید مشهور از آن دست کمدین‌هایی است که توانایی زیادی در بداهه‌پردازی روی صحنه دارد. به همین دلیل هم بدون تکنیک و متن و ساختار می‌تواند بنشیند و همه را بخنداند. فصل سوم «جوکر2» یک‌جورهایی تحت‌تاثیر همین توانایی ایزدی قرار گرفته است. به‌طور کلی آنچه در قسمت اول فصل سوم بیشتر از همه به چشم می‌آید، تلاش‌های قدرت‌الله ایزدی برای خنداندن دیگران است. حتی پیش از شروع این فصل هم پیش‌بینی می‌شد وقتی پای ایزدی در میان باشد سایرین تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند و جنس شوخی‌ها به سمت‌وسوی دیگری می‌رود. نکته مهم اینکه ایزدی علاوه بر خواندن و حرکات موزون و خاطره تعریف کردن از باغ‌وحش و شیر خوردن و …، در جاهایی هم وارد شوخی بدنی با دیگران هم می‌شود و حتی تا مرز قلقلک دادن برای خنداندن هم پیش می‌رود. او مدام میدان را در دست می‌گیرد و دیگران فقط در تلاشند از دست او نخندند. نکته مهم دیگر اینکه ایزدی برای شوخی‌هایش حد و مرزی قائل نیست. ما هم بامزه‌گی و جذابیت این کاراکتر را قبول داریم اما نمی‌توانیم منکر این مسئله شویم که بخش مهمی از موقعیت‌های خنده‌دار قسمت اول، به‌خاطر شوخی‌های اروتیک آقا رشید بود و خلاقیت در آن حرف اول را نمی‌زد.
 آیتم زن‌پوشی کمدین‌ها از جمله نقاط ضعف و البته غیر جذاب قسمت اول فصل سوم جوکر بود.
تمسخر زنان برای خنده 

جدای از بحث شوخی‌های اروتیک، یکی از موارد قسمت اول «جوکر» که در فضای مجازی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته، روسری سر کردن و تمسخر رفتار خانم‌هاست. در بخشی از این قسمت، می‌بینیم که نیما فلاح می‌خواهد  از دیگران عکس بیندازد. ابتدا تاجی روی سر حمید لولایی می‌گذارد و بعد برای سایرین روسری و طور می‌آورد تا شمایلی از اندرونی یک شاه ترسیم کند. آنها با سبیل روی صورت و روسری روی سر شروع می‌کنند با لحن زنانه صحبت کردن و عکس انداختن. ایزدی بعد از پایان عکاسی باز هم دست برنمی‌دارد. روسری را سر می‌کند و با صدای ظریف آواز می‌خواند و عشوه‌گری می‌کند و حرکات موزون انجام می‌دهد. وقتی این بخش را در کنار جوکر خانم‌ها و تلاش‌های خلاقانه آنها برای ایجاد خنده قرار می‌دهیم مطمئن می‌شویم که جوکر در فصل جدید حرفی برای گفتن ندارد. 
 حضور شاهرخ استخری در این فصل کماکان سوالبرانگیز است.
انتخاب‌های عجیب 

از همان نقطه شروع مطمئن بودیم که نباید از شاهرخ استخری، امین زندگانی و مجید یاسر انتظار خاصی داشته باشیم. بهرحال شاهرخ استخری را همواره به عنوان بازیگری جدی در سریال‌های مختلف دیده بودیم و حتی فکرش را هم نمی‌توانستیم بکنیم که یک مرتبه طنازی‌اش گل کند و روی دیگری از شخصیتش را پیش روی ما بگذارد. خودش هم ابتدای قسمت اول تاکید می‌کند که همه از حضورش تعجب کرده‌اند و از مخاطبان خواسته که او را بپذیرند. امین زندگانی هم تا به حال در جایگاه یک کمدین قرار نگرفته و حالا هم در این قسمت ابتدایی ندیده‌ایم کار خاصی برای خنداندن از پیش ببرد. مجید یاسر به نسبت دو نفر دیگر شیرین‌تر ظاهر شده و چندباری قدم‌هایی برای خنداندن برداشته است اما در مجموع عملکرد چندان قانع‌کننده‌ای ندارد. از این سه نفر که تکلیفشان تا حدی برایمان روشن است بگذریم، می‌رسیم به نیما فلاح. با اینکه به عنوان کمدین شناخته می‌شود اما جزو شخصیت‌هایی نیست که در حالت عادی بتواند دیگران را بخنداند. در همین قسمت اول هم دیدیم که واکنشش نسبت به مسائل جدی است و هنوز نتوانسته کاری برای خنداندن دیگران از پیش ببرد.
 قسمت اول از فصل سوم رئالیتی‌شو جوکر فراتر از حد تصور بی‌مزه بود.
برآورده نکردن انتظار 

با توجه به آنچه در قسمت اول شاهد بودیم می‌توانیم بگوییم از هشت نفری که در این مسابقه شرکت کرده‌اند، به طور کلی روی چهار نفر حساب ویژه‌ای نمی‌توانیم باز کنیم. حالا می‌ماند چهار نفر دیگر که عبارتند از قدرت‌الله ایزدی، حمید لولایی، علی صادقی و علی اوجی. علی اوجی درحال حاضر فقط چندباری جوک تعریف کرده و واکنش‌های به‌موقعش درباره مسائل، دیگران را به خنده انداخته است. نکته دیگر اینکه ری‌اکشن‌ها و تعجبش در قبال رفتارهای دیگران هم بامزه است. از این جهت می‌توانیم او را به عنوان شرکت‌کننده‌ای که می‌تواند در ادامه باعث جذابیت برنامه شود، بپذیریم. علی صادقی از جمله بازیگرانی است که وقتی نامش را می‌شنویم یاد چهره خندان و بامزه‌بازی‌هایش در فیلم‌ها و سریال‌های کمدی می‌افتیم. حالا هم انتظارمان این بود که حضورش در «جوکر» بتواند همه را ا خنده روده‌بر کند اما در قسمت اول بیشتر از هرچیز تلاش می‌کرد مقابل قدرت‌الله ایزدی مقاومت کند و جلوی خنده‌اش را بگیرد. حمید لولایی هم جز چندبار شوخی با ماجرای «بده شیش» که در فضای مجازی بولد شده و چند حرکات موزون کار خاص دیگری انجام نداده است. البته حضورش در جوکرتایم علی صادقی بامزه بود و توانست در این مرحله خودی نشان دهد.
به طور کلی قسمت اول فصل سوم «جوکر2» چیزی نبود که بعد از جوکر خانم‌ها انتظارش را داشته باشیم. البته باید این نکته را هم یادآور شویم که مدت زمان مسابقه در قسمت اول کوتاه‌ است و شاید هنوز یخ بعضی شرکت‌کننده‌ها باز نشده باشد. گرچه در فصل‌های قبلی هم شرایط به همین صورت بوده و ما شاهد موقعیت‌های جذاب زیادی در همین قسمت بوده‌ایم. باید منتظر باشیم و ببینیم اوضاع این فصل به چه صورت پیش خواهد رفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط