دوشنبه 23 مهر 1403 - 00:43

کد خبر 662345

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 22:18:10


پیگیر مشکلات سفالگران و تولیدکنندگان این حوزه هستیم


مهر/ نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: پیگیر مشکلات سفالگران و تولیدکنندگان این حوزه هستیم. 

محمدرضا توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه لالجین در زمینه ایجاد اشتغال فرصت‌های بسیاری در اختیار دارد عنوان کرد: شهر جهانی لالجین یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه گردشگری و اقتصادی است که باید در زمینه برطرف کردن مشکلات تولید به ویژه ارتقا و تجهیز کارگاه‌ها قدم برداشت.
محمدرضا توسلی اظهار کرد: پیگیر مشکلات سفالگران و تولید کنندگان این حوزه هستیم و مدیران وظیفه دارند برای رفع موانع و توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهر جهانی لالجین تلاش کنند.

همچنین حجت السلام‌والمسلمین حسین محققی، امام جمعه لالجین در نشستی که در خصوص مسائل و مشکلات سفالگران و تولید کنندگان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی بابت توجه به امر تولید و تولید کنندگان اظهار کرد: لالجین شهر ویژه‌ای است و نیاز است که این توجه و عنایت از طرف مسئولین صورت گیرد و امیدواریم بخش عمده‌ای از مشکلات لالجین برطرف گردد.

امام جمعه لالجین با بیان اینکه هنر سفالگری نسل به نسل به مردم شهر لالجین رسیده و سفالگری، میراث آباء و اجدادی مردم این شهر است بر تسریع در رفع موانع و حمایت مسئولان تأکید کرد.

در این نشست فرماندار شهرستان بهار نیز تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت همه جانبه از این برجستگی‌ها در راستای تولید ثروت در صنایع دستی بهره ببریم.

مجتبی فیض‌اللهی گفت: سهم قابل توجهی از صادرات استان سالیانه توسط صادرکنندگان لالجین صورت می‌پذیرد و شهرک صنعتی سفال و سرامیک لالجین یکی از ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی و بازرگانی استان است.

نماینده ویژه وزیرکار نیز در ادامه با بیان اینکه وجود ۵ هزار محصول در حوزه سفال و هزار کارگاه تولیدی اتفاق کم نظیری محسوب می‌شود گفت: ظرفیتی که در لالجین وجود دارد حتماً باید یک رویداد بین المللی باید تعریف شود، تا توجه دنیا به این شهر هم جلب شود و هم شناخته شود.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم ارتباط بین تأمین اجتماعی و مالیات برقرار می‌شود گفت: در خصوص مشکلات تأمین اجتماعی مکاتبه تخصصی تنظیم شود تا بصورت فنی در دستور کار قرار گیرد.

فرزوان با بیان اینکه در کارگروه حل مسئله مشکلات و مطالبات را مطرح خواهیم کرد گفت: این کارگروه کارگروهی نیست که موارد را ارجاع دهد و باید مسئله مطرح شده حل گردد.

نماینده ویژه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید در حوزه صادرات، شرکت تخصصی بازرگانی محصولات سفال شکل بگیرد که این می‌تواند مشکلاتی که در موضوع صادرات ایجاد می‌شود را برطرف کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط