دوشنبه 23 مهر 1403 - 01:52

کد خبر 662382

یک‌شنبه 22 مهر 1403 - 23:57:00


گوشی iQOO 13 با چراغ RGB اطراف ماژول دوربین برای اولین بار فاش شد


ترنجی/ برند آیکو پیش از این طراحی پنل جلویی گوشی پرچمدار آینده خود، iQOO 13، را نشان داده بود که نمایشگر تخت و فریم فلزی را به‌نمایش می‌گذاشت. بااین‌حال، آن‌ها طراحی پشتی را مخفی نگه داشته بودند. چندی پیش شایعه شد که این دستگاه دارای یک چراغ Halo در پنل پشتی خود است. اکنون، تصاویر فاش‌شده از iQOO 13 چراغ RGB اطراف ماژول دوربین این دستگاه را نشان می‌دهد.

گوشی iQOO 13
به‌تازگی، افشاگر Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo تصاویری از پنل پشتی پرچمدار آینده آیکو را به‌اشتراک گذاشته و اولین نگاه به حلقه نور اطراف جزیره دوربین را به ما می‌دهد. به‌غیر از چراغ RGB، خود ماژول دوربیین طراحی بسیار شبیه به مدل قبلی دارد.

به‌گفته این افشاگر، حلقه نور «Halo» قادر به تولید رنگ‌های RGB است. درحالی‌که هیچ جزئیاتی در مورد عملکرد آن به‌اشتراک گذاشته نشده است، به‌نظر نمی‌رسد که این چراغ مشابه فلاش LED به روشن کردن اشیاء برای عکاسی کمک کند. درعوض، تنها جذابیت بصری دستگاه را افزایش می‌دهد.


انتظار می‌رود این گوشی در اواخر سال جاری میلادی، احتمالاً در ماه دسامبر، عرضه شود. بر اساس اطلاعاتی که اخیراً توسط یوگش برآر، منتشر شده است، این گوشی می‌تواند در تاریخ 5 دسامبر در هند معرفی شود. بااین‌حال، مشخص نیست که آیا این گوشی در همان روز در بازار چین نیز عرضه می‌شود یا رویداد رونمایی از آن در این کشور زودتر رقم می‌خورد.

در تیزر قبلی، جایی که این شرکت طراحی جلو را فاش کرد، نماد “12/09” وجود داشت که احتمالاً 9 دسامبر را به‌عنوان تاریخ معرفی در بازار چین نشان می‌دهد.

این دستگاه حداقل در یک جنبه کلیدی دیگر متمایز خواهد شد؛ تراشه SuperComputing Q2. این تراشه درکنار پردازنده اصلی کار می‌کند تا فریم‌هایی را بین فریم‌هایی که توسط GPU ارائه می‌شود قرار داده و خروجی بازی‌ها را تا 144 فریم‌برثانیه افزایش دهد. درحالی‌که تراشه نسل اول درحال‌حاضر تنها تعداد کمی از بازی‌ها مانند Genshin Impact را پشتیبانی می‌کند، ما انتظار داریم که عناوین بیشتری در آینده نزدیک از ویژگی frame interpolation آیکو استفاده کنند.

از نظر دوربین نیز این گوشی ناامید ظاهر نخواهد شد و شایعه شده است که از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX921 سونی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی IMX826 سونی برای لنز تله‌فوتو 2x و یک سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL JN1 سامسونگ برای لنز فوق‌عریض بهره می‌برد.

نظر شما درباره گوشی iQOO 13 چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط