دوشنبه 23 مهر 1403 - 01:55

کد خبر 662385

دوشنبه 23 مهر 1403 - 10:55:00


صفحه متاکریتیک به عدم عرضه بازی Resident Evil 9 برای PC اشاره می‌کند


سخت افزار/ شرکت «کپکام» (Capcom) هنوز به طور رسمی از بازی مورد انتظار «رزیدنت اویل 9» (Resident Evil 9) رونمایی نکرده است؛ اما «متاکریتیک» (Metacritic) صفحه رسمی این بازی را راه‌اندازی کرده است. این صفحه نشان می‌دهد که بازی Resident Evil 9 تنها برای کنسول‌های «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) و «ایکس باکس سری ایکس» (Xbox Series X) عرضه خواهد شد و خبری از نسخه PC نیز نخواهد بود.

شرکت Capcom نزدیک به سه سال است که نسخه جدیدی از خط اصلی فرانچایز Resident Evil منتشر نکرده است. بازی Resident Evil 8 تحتِ عنوان Resident Evil Village در سال 2021 به بازار آمد. خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که بازی Resident Evil 9 در دست توسعه قرار دارد و برنامه‌های بزرگی برای این نسخه تدارک دیده است.

با توجه به اینکه این پروژه هنوز به طور رسمی معرفی نشده؛ اما وب‌سایت Metacritic صفحه بازی RE9 را راه انداخته است. این صفحه نشان می‌دهد که بازی مذکور تنها برای کنسول‌های نسل نهمی PlayStation و Xbox منتشر می‌شود. برخی از کاربران پیش‌بینی می‌کنند که شرکت Capcom ممکن است از عرضه نسخه PC در زمان لانچ بازی Resident Evil 9 صرف‌نظر نماید.

آیا بازی Resident Evil 9 برای پلتفرم PC منتشر می‌شود؟
نکته قابل‌توجه دیگر این است که «متاکریتیک» در صفحه بازی «رزیدنت اویل 9» به نسخه Xbox Series S نیز اشاره نکرده است. تنها باید منتظر ماند و دید که شرکت Capcom چه پلتفرم‌های مقصد برای زمان معرفی رسمی بازی Resident Evil 9 انتخاب می‌کند. بازی Resident Evil 9 برای انتشار در سال 2025 آماده می‌شود. این عنوان از گیم پلی جهان‌باز (Open-World) تبعیت می‌کند.

افشاگران می‌گویند که «رزیدنت اویل 9» جاه‌طلبانه‌ترین بازی از سری مزبور خواهد بود و «کپکام» به دنبال ساخت یک بازی با هدف کسب امتیازات بالای 90 است. نسخه PC بازی نقش‌آفرینی «دارگون داگما 2» (Dragon’s Dogma 2) از مشکلات گرافیکی و پرفورمنس متعددی برخوردار بود و احتمالاً شرکت Capcom می‌خواهد پورت بهینه‌‌ای را از بازی Resident Evil 9 برای کاربران PC تولید کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط