دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:53

کد خبر 662595

دوشنبه 23 مهر 1403 - 10:01:00


جانشین لافراری با 1200 اسب بخار می آید


پدال/ فراری آمادهٔ رونمایی از هایپرکار جدید خود با پیشرانهٔ V6 هیبریدی می‌شود تا با بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، جنگ هایپرکارها را داغ کند.

جنگ بین هایپرکارها دوباره در حال بالا گرفتن است. بوگاتی مدل جدید توربیون را با نیروگاه V16 معرفی کرده و مک‌لارن به‌تازگی از جانشین هیبریدی P1 با نام W1 پرده برداشته است. درنتیجه، فراری هم در حال آماده کردن پاسخ خود به این رقبا است. ما در مورد جانشین لافراری صحبت می‌کنیم که در حال حاضر با کد F250 شناخته می‌شود خواهد آمد تا فصل جدیدی را در سلسله هایپرکارهای پرچم‌دار فراری رقم بزند. تصاویر جاسوسی جدیدی که به‌تازگی از F250 در نزدیکی مقر فراری در مارانلو گرفته شده‌اند، نمای اجمالی از ماشینی را نشان می‌دهند که قرار است یکی از پیشرفته‌ترین و تهاجمی‌ترین ابرخودروهای جاده‌ای تاریخ باشد. می‌خواهید بیشتر در مورد هایپرکار جدید فراری بدانید؟ بیایید نگاهی عمیق‌تر به آن داشته باشیم.

طراحی بیرونی
از لحاظ نمای بیرونی، طراحی جانشین شایسته‌ای برای لافراری کار سختی است. بااین‌حال، این بار فراری با پروفیل تهاجمی کم‌ارتفاع و تمام قطعات الزامی سوپراسپرت‌ها مثل اسپلیترها، ورودی‌های هوای بزرگ و اسپویلر عقب، به سمت طراحی متمرکزتر بر پیست حرکت کرده است. اگر کمی هم بادقت‌تر نگاه کنیم، می‌توانیم نشانه‌هایی از مک‌لارن سنا در گلگیرهای جلو و کمی ریمک نورا در پنجره‌های جانبی ببینیم درحالی‌که طراحی چراغ‌های جلو از دودیچی چیلیندری الهام گرفته است. در قسمت جانبی خودرو کانال عمیقی تعبیه شده که ترمزها را کمک می‌کند. پشت شیشهٔ عقب هم برش‌هایی دیده می‌شود که هوا را به پیشرانه می‌رسانند. بخش عقبی F250 تحت سلطهٔ یکی از بزرگ‌ترین دیفیوزرهایی است که خارج از فرمول یک دیده‌ایم. یک اگزوز بیضی‌شکل در وسط، چراغ‌های نواری LED افقی و یک اسپویلر فعال هم از دیگر ویژگی‌های نمای عقبی این خودرو هستند.

داخل
درحالی‌که هنوز جاسوسان موفق به گرفتن تصویری از داخل F250 نشده‌اند، انتظار می‌رود در اینجا شاهد کابینی با ترکیبی از ویژگی‌های لوکس و تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ الهام گرفته از فرمول یک باشیم. در اینجا نمایشگرهای دیجیتالی و کنترل‌های ساده به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس رانندگی با یک خودروی مسابقه‌ای لوکس را به راننده بدهند. همچنین با توجه به ماهیت خاص و انحصاری F250، احتمالاً آپشن‌های اختصاصی زیادی برای آن قابل سفارش خواهد بود که امکان شخصی‌سازی کابین را برای خریداران فراهم می‌کند. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی پیشرفته با ویژگی‌های مخصوص پیست مثل ثبت‌کنندهٔ لپ تایم هم احتمالاً یکی دیگر از ویژگی‌های هایپرکار جدید فراری خواهند بود.

پیشرانه
طبق شایعات، F250 قوای محرکهٔ خود را از خودروی مسابقه‌ای فراری ۴۹۹P قرض خواهد گرفت که دو بار برندهٔ لمان شده است. این یک قوای محرکهٔ V6 هیبریدی است که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری به همراه سیستم هیبریدی سه موتوره تشکیل شده و بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. اگر این شایعات درست باشند، باید انتظار پرفورمنس خیره‌کننده‌ای را از جانشین لافراری داشته باشیم که می‌تواند شتاب صفرتاصد زیر ۲ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ زیر پنج ثانیه باشد. همچنین با تمرکز شدید روی کاهش وزن، پرچم‌دار جدید مارانلو می‌تواند رکورد فوق‌العاده‌ای را در پیست خانگی فراری در فیورانو ثبت کند.

رقبا و زمان معرفی
با عرضهٔ بوگاتی توربیون، مک‌لارن W1 و فراری F250، دوباره شاهد شکل‌گیری یک تثلیث مقدس جدید در دنیای هایپرکارها خواهیم بود که هر سه همچنان پیشرانهٔ درون‌سوز را حفظ کرده و درعین‌حال از پتانسیل سیستم هیبریدی بهره برده‌اند. این سه ماشین نشان‌دهندهٔ آخرین پیشرفت پیشرانه‌های درون‌سوز هستند. هرچند هنوز از نام نهایی F250 خبر نداریم ولی انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی آن باشیم. البته قبلاً این خودرو بی‌سروصدا و به‌صورت اختصاصی برای برخی خریداران گلچین شدهٔ فراری رونمایی شده ولی به‌زودی کل جهان خواهد دید که مزدان مارانلو چه آشی پخته‌اند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می‌کنید از بین سه خودروی بوگاتی توربیون، مک‌لارن W1 و فراری F250 کدام‌یک شایستگی گذاشتن تاج پادشاهی هایپرکارها بر سر را خواهد داشت؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط