دوشنبه 23 مهر 1403 - 14:51

کد خبر 662688

دوشنبه 23 مهر 1403 - 10:45:36


طرح شهاب با جدیت در مدارس لرستان اجرا می‌شود


ایرنا/ سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: طرح ملی شهاب در مدارس این استان بصورت جدی پیگیری می شود.

یونس بهاروند ایرانیا، سرپرست آموزش و پرورش لرستان در جلسه هماهنگی طرح ملی شهاب بیان کرد: این برنامه، مهم‌ترین برنامه شناسایی استعدادهای برتر در عرصه آموزش عمومی و اولین همکاری گسترده بنیاد ملی و وزارت آموزش و پرورش کشور است که از سال تحصیلی ۹۴ - ۱۳۹۳ در کشور اجرا و لازم است در لرستان هم بصورت جدی این موضوع پیگیری شود.
وی افزود: هدف اصلی این برنامه، شناسایی دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر کشور و هدایت آنان در مسیر تحصیل باکیفیت، مهارت‌آموزی و پرورش استعدادهای خاص آنان است.
رئیس بنیاد نخبگان لرستان هم به رویکرد این بنیاد اشاره کرد و گفت: شناسایی «اجتماعات نخبگانی» از طریق رصد رفتار و فعالیت‌های آنان در تمامی حوزه‌ها شامل: علم، فناوری، فرهنگ، نوآوری، قرآن، هنر، ادب و همچنین توسعه فعالیت‌های نخبگانی آنان با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط برای اثرگذاری مناسب آنان در جامعه تخصصی خود صورت می گیرد.
مسعود صادقی با بیان اینکه برنامه ایران گشت ذیل طرح ملی شهاب در مدارس اجرا می شود؛ افزود: چهار مدرسه شبانه روزی شهرهای خرم آباد ، دورود و سلسله در مرحله اول برای اجرای این برنامه انتخاب شده که دانش آموزان مستع داین مدارس در قالب این برنامه به بازدید از مراکز علمی، شرکت های دانش بنیان و کارخانجات خواهند پرداخت.
۳۶۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۵۳۹ مدرسه استان لرستان تحصیل می کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط