دوشنبه 23 مهر 1403 - 12:48

کد خبر 662692

دوشنبه 23 مهر 1403 - 12:47:00


آغازی برای آوای سوئیت سمفونی در قزوین


ایرنا/ رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اجرای گروه سوئیت سمفونی (ارکستر سمفونی) برای نخستین مرتبه در استان با تفاهم نامه همکاری بین مجموعه مدیریت شهری و حوزه هنری در دستور کار قرار گرفت.

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: اجرای سوئیت سمفونی یکی از دغدغه‌های فعالان هنر از جمله هنرمندان موسیقی در قزوین بود تا در برنامه های مختلف بتوانند از این گروه بهره برده تا اجراهای متفاوتی را از هنرمندان شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در همین خصوص درخواستی از چند هنرمند در قزوین مطرح شد که این کار فرهنگی با جمع ۷۰ نفره اجرا شود که در موضوعات حماسی و آیینی و سایر موضوعات با حضور هنرمندان مختلف با سازهای متفاوت اجرا صورت پذیرد.
اللهیاری خاطرنشان کرد: ارکستر سمفونی ها به دلیل اینکه در موضوعات مختلفی از جمله حماسی و آیینی می توانند اجراهای متفاوتی داشته باشند از جذابیت بالایی برخوردارند و همچنین در اینگونه برنامه می توانیم از ظرفیت هنرمندان استان برای اجرای استفاده کرده و می تواند به عنوان یک برنامه فرهنگی محلی برای شکوفایی استعدادها در استان باشد.
به گفته این مسئول، به سازمان فرهنگی و هنری شهرداری پیشنهاد دادیم که هر چه زودتر بندهای این تفاهم نامه با حوزه هنری نهایی شود تا هنرمندان تمرینات خود را در ۲ در تئاتر شهر و آمفی تئاتر دانشگاه علمی کاربردی شهرداری آغاز کنند.
عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: برای جزئیات این طرح نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته و امیدواریم این موضوعات اولیه انجام شود تا مدت زمان مشخصی را بتوانیم برای اجرای آن در نظر بگیریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: سالن دانشگاه بین المللی و دانشگاه تربیت معلم برای اجرای این ارکستر سمفونی در نظر گرفته شده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد اجرای این ارکستر سمفونیک در قزوین باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط