دوشنبه 23 مهر 1403 - 12:51

کد خبر 662696

دوشنبه 23 مهر 1403 - 11:01:00


بی وای دی دنزا N9 در راه بازار؛ شاسی‌ بلندی لوکس و پیشرفته


/ بی وای دی خود را برای معرفی شاسی‌بلند لوکس دنزا N9 آماده می‌کند. این شاسی‌بلند فول‌ سایز که بر پایه پلتفرم الکتریکی e-Platform 3.0 توسعه پیدا کرده، برای رقابت با خودروهای مطرحی مانند لی اوتو L9 و آیتو M9 طراحی شده است.
 
طراحی مدرن و ویژگی‌های منحصربه‌فرد
با طراحی جذاب و مدرن خود توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در نمای روبرو، دماغه لایه‌ای و لوگوی برجسته دنزا جلوه خاصی به این شاسی‌بلند بخشیده؛ وجود ماژول لایدار روی سقف نیز نشان از قابلیت‌های پیشرفته کمک‌راننده دارد. در این شاسی‌بلند خوش استیل خبری از آینه‌های جانبی شیشه‌ای نیست، چرا که دوربین‌های دیجیتال تصاویر را در اختیار راننده قرار می‌دهند. دستگیره‌های درب مخفی‌ شونده در کنار رینگ‌های بزرگ چند پره‌ به جذابیت بصری و مدرن بودن این خودرو افزوده‌اند.

مشخصات فنی دنزا N9
بی وای دی دنزا N9 از پیشرانه سه موتوره e3 Yisanfang بهره می‌برد. موتور حاضر در محور جلو ۳۰۸ اسب بخار قدرت دارد و دو موتور موجود در محور عقب هر کدام ۳۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. با این حساب باید گفت مجموع قدرت این سه موتور چیزی در حدود ۹۵۰ خواهد بود که رقمی فوق‌العاده است.

طبق اطلاعات و داده‌های موجود بی وای دی دنزا N9 بدنه‌ای به طول ۵.۳ متر دارد و همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم در دسته شاسی‌ بلندهای فول سایز قرار می‌گیرد. به لطف چنین بدنه بزرگی، محصول جدید بی وای دی فضای داخلی جادار و لوکسی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. بهره‌مندی از سامانه‌های هوشمند و پیشرفته و وجود محفظه مخصوص با قابلیت خنک‌سازی و یا گرم نگه داشتن محتویات از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هستند.

برنامه‌های آینده دنزا
شاسی‌بلند مدرن N9 بخشی از برنامه‌های بلندپروازانه برند دنزا است. این برند طی سه سال آینده هشت مدل جدید را روانه بازار خواهد کرد. طبق استراتژی کمپانی این مدل‌ها شامل سه شاسی‌بلند N7، N8 و N9، یک خودروی مینی ون با نام D9 و سه سدان میان‌ رده تا لوکس خواهد بود. انتظار می‌رود دنزا N9 در دو نسخه تمام برقی و پلاگین هیبریدی تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود.

رشد فروش دنزا
دنزا به عنوان برند لوکس زیرمجموعه بی وای دی، در ماه سپتامبر ۱۰,۲۹۹ دستگاه خودرو به مشتریان تحویل داده که نشان‎‌دهنده رشد ۲.۴ درصدی نسبت به ماه گذشته است. از ابتدای سال تا پایان سپتامبر نیز مجموعاً ۹۰,۱۹۳ دستگاه از خودروهای دنزا به دست مشتریان رسیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط