دوشنبه 23 مهر 1403 - 16:46

کد خبر 662878

دوشنبه 23 مهر 1403 - 14:30:00


مطالبات گندم‌کاران استان مرکزی به‌زودی پرداخت می‌شود


فارس/ نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: 20 درصد مطالبات باقی مانده گندم‌کاران به زودی پرداخت می‌شود.

نادرقلی ابراهیمی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت پایین نان در اراک اظهار کرد: امسال کشاورزان استان مرکزی 420 هزار تن گندم تولید کردند که از نظر کمی یک افتخار قابل تحسین برای استان به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: 20 درصد مطالبات گندم کاران استان هنوز پرداخت نشده است که بر اساس آخرین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر جهاد کشاورزی مطالبات باقی مانده تا پایان مهر ماه پرداخت خواهد شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث نان دو بحث کمیت و کیفیت آرد را در بر می‌گیرد، افزود: در بحث کمیت با توجه به روش‌های نوین آبیاری و کاشت و داشت و برداشت، انبارداری و زحماتی که کشاورزان استان می‌کشند از نظر کمیت مشکلی در استان نداریم، استان مرکزی دو تا سه برابر نیاز خود گندم تولید می‌کند، اما از نظر کیفیت استان نیازمند گندم مرغوب است که در حال پیگیری هستیم که سهمیه‌ای از گندم مرغوب استان‌های خوزستان، فارس و گلستان به استان اختصاص یابد.
ابراهیمی ادامه داد: نیاز گندم استان ماهانه 11 تا 12 هزار تن است که باید یک چهارم این گندم، گندم مرغوب باشد که پیگیری‌های لازم برای اختصاص گندم مرغوب در حال پیگیری است.
وی تصریح کرد: جابه جایی گندم سالم و مرغوب با جدیت دنبال خواهد شد تا شاهد ارتقای کیفیت نان تولیدی استان باشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به لزوم راه‌اندازی و فعال سازی مجدد شورای آرد و نان گفت: این شورا فرصت بسیار خوبی بود که از بین رفته است، شورای آرد و نان و فرصت‌هایی که بتوانند اعمال مدیریت واحد کرده و پاسخگویی ایجاد کند، باید مجدد تشکیل و بیش از پیش فعال باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط