دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:40

کد خبر 663248

دوشنبه 23 مهر 1403 - 18:31:24


کلاهبرداری از طریق آگهی‌های فروش لوازم خانگی ارزان قیمت در آذربایجان‌شرقی


ایرنا/ رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در مورد کلاهبرداری از طریق سایت‌های واسط با عنوان آگهی‌های فروش لوازم خانگی ارزان قیمت هشدار داد.

سرهنگ اکبر محمدجعفری، رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی عنوان کرد: تعداد زیادی از شهروندان در روزهای اخیر با مراجعه به پلیس فتا عنوان می‌کنند که با پرداخت بیعانه در سایت‌های خرید و فروش، از آنها کلاهبرداری شده است.
وی اضافه کرد: طبق اظهاراتی که بیشتر شاکیان اعلام کردند پس از پرداخت بیعانه در سایت های واسط مبنی بر خرید لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز و لباسشویی هیچ کالایی برای آنان ارسال نشده و فروشنده پاسخ نمی دهد یا کالای کهنه و خراب برای آنان ارسال شده است.
محمدجعفری ادامه داد: در راستای احقاق حق شهروندان مالباخته، تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری های صورت گرفته در سایت های واسط تشکیل شده است.
وی بیان کرد: کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های صوری با قیمت پائین و وسوسه انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد، آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: هموطنان قبل از خرید، حتما از صحت و سقم آگهی مندرج در سایت ها مطمئن شوند و در هنگام خرید اینترنتی از پرداخت هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه یا هزینه نگهداشت محصول خودداری و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت وجه کالا اجتناب کنند.

 

 

 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط