دوشنبه 23 مهر 1403 - 21:59

کد خبر 663313

دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:15:00


تعداد پروازهای هفتگی فرودگاه قشم به ۲۰۰ مورد افزایش می‌یابد


ایرنا/ مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم گفت: تعداد پروازهای هفتگی این فرودگاه با خنک‌تر شدن هوای این جزیره در ماه‌های آتی و افزایش تقاضا برای مسافرت به نگین خلیج فارس به ۲۰۰ پرواز افزایش خواهد یافت.

ناصر رجبی، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: هم‌اینک هر هفته ۹۰ پرواز رفت و برگشت در فرودگاه جزیره جهانی قشم انجام‌ می‌شود که با خنک‌تر شدن هوا، شاهد رشد چشمگیر پروازها خواهیم بود.
وی افزود: از آبان‌ ماه امسال علاوه بر انجام پرواز از مسیرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، کرمانشاه و پرواز بین‌المللی از دبی، رفت و آمد پروازی از ساری و رشت به قشم نیز رشد خواهد داشت.
به گفته مدیرکل فرودگاه بین‌المللی سازمان‌منطقه آزاد قشم، پیگیری برای برقراری خط پروازی در مسیر تبریز به قشم و بلعکس هم در دست اقدام است.
رجبی اضافه کرد: شرکت های هواپیمایی ایران ایر، معراج، قشم‌ ایر، سپهران، کاسپین، فلای پرشیا، آوا ایر، پارس ایر، آساجت و چابهار ۹ شرکت هواپیمایی هستند که به‌ علاقمندان سفر به جزیره قشم، خدمات پروازی ارائه می‌دهند.
فرودگاه بین‌المللی قشم یکی از فرودگاه های بزرگ و مطرح جنوب کشور است که طول باند آن مناسب برای فرود هواپیماهای پهن پیکر است و توان سرویس دهی به تمامی هواپیماهای عبوری و پهن پیکر (به جزو ایرباس ۳۸۰) را در این منطقه دارد.
قرار گرفتن این فرودگاه بین‌المللی در این منطقه از خلیج فارس، فرصت مناسبی برای ارایه خدمات مناسب به هواپیماهای کوچک و بزرگ در مسیرهای داخلی و خارجی است.





پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط