دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:46

کد خبر 663350

دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:42:27


زنده‌گیری گونه باارزش عقاب در نظرآباد


فارس/ مأموران آتش‌نشانی شهرستان نظرآباد موفق به زنده‌گیری یک عقاب استپی شدند که در معابر روستای حسین‌خانلو دیده شده بود.

رضا فیروزی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد اظهار کرد: به دنبال تماس ساکنان روستای حسین‌خانلو با فوریت‌های آتش‌نشانی، مبنی بر مشاهده یک بهله عقاب در معابر روستا، مأموران آتش‌نشانی به سرعت به محل اعزام شدند. این عقاب که از نوع استپی و یکی از گونه‌های باارزش طبیعت ایران است، با موفقیت زنده‌گیری شد.

فیروزی افزود: پس از بررسی اولیه، این عقاب برای درمان و بازپروری به مرکز تیمار اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز منتقل شد. این عقاب از تیره بازان است و زیستگاه طبیعی آن در نواحی استپی، کوهپایه‌ای و تالابی می‌باشد.

وی همچنین تاکید کرد: عقاب استپی یکی از گونه‌های مهم و تحت حفاظت است که به دلیل شرایط نامناسب زیستی، اغلب نیازمند توجه و مراقبت ویژه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست نظرآباد از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی، از هرگونه اقدام خودسرانه پرهیز کنند و موضوع را به فوریت‌های امدادی یا محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.این اقدام سریع و هماهنگ توسط ساکنان محلی و آتش‌نشانی نظرآباد، موجب شد که این گونه باارزش نجات یابد و برای بازگشت به طبیعت آماده شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط