دوشنبه 23 مهر 1403 - 22:40

کد خبر 663352

دوشنبه 23 مهر 1403 - 20:45:14


یهودیان حامی فلسطین در نیویورک در اعتراض به جنگ علیه غزه تحصن کردند


ایرنا/  گروهی از معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به رهبری یهودیان موسوم به «صدای یهودیان برای صلح» امروز (دوشنبه) در مقابل ساختمان بورس نیویورک (NYSE) دست به تحصن زدند.

به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی»، سخنگوی اداره پلیس نیویورک اعلام کرد اعضای یک گروه حامی فلسطین به رهبری یهودیان موسوم به «صدای یهودیان برای صلح» (JVP)، به عنوان بخشی از یک «اعتراض برنامه‌ریزی نشده» درست قبل از بازگشایی رسمی بازار سهام در ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی، به خیابان نزدیک ساختمان بورس نیویورک آمدند.

سخنگوی پلیس نیویورک افزود که تعدادی از این معترضان حامی فلسطین دستگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی گروه «صدای یهودیان برای صلح» قبل از آغاز این اعتراضات در ایمیلی به شبکه «ان‌بی‌سی» آمریکا اعلام کرد که «صدها» نفر برنامه‌ریزی کردند که در مقابل ساختمان بورس نیویورک گرد هم آیند تا از دولت واشنگتن درخواست کنند که «سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) را تامین مالی کند، نه نسل‌کشی».

گروه «صدای یهودیان برای صلح» در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «در حالی که غزه بمباران می‌شود، وال استریت رونق می‌گیرد. قیمت سهام تولیدکنندگان سلاح در سال جاری [میلادی] به شدت افزایش یافته است. اقتصاد جنگی ایالات متحده از نسل‌کشی سود می‌برد».

حامیان فلسطین در این اعتراضات شعارهایی از جمله «ما مسکن می‌خواهیم نه نسل‌کشی» و «بگذارید غزه زنده بماند» سر دادند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. رژیم صهیونیستی همچنین به بهانه مبارزه با جنبش مقاومت در منطقه، حملات گسترده‌ای را به مناطق مختلف جنوب لبنان آغاز کرده که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط