جمعه 27 مهر 1403 - 16:48

کد خبر 663647

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 09:01:00


افزایش استقبال ۲۲.۶ درصدی از خودروهای برقی «ب ام و»


/ بازار خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ با فراز و نشیب‌های متعددی مواجه شده، اما با وجود این کمپانی ب ام و توانسته رشد قابل توجهی را در این بازار پر نوسان تجربه کند. این خودروساز آلمانی در نیمه اول سال جاری در زمینه فروش خودروهای برقی فوق‌العاده عملکرد خوبی داشت و حتی در ماه جولای موفق شد تسلا را در قاره اروپا شکست دهد. گزارش جدید ب ام و از آمار فروش ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که این روند مثبت همچنان ادامه دارد.

رشد ۱۹.۱ درصدی فروش خودروهای برقی گروه ب ام و
به گزارش آخرین خودرو، کل فروش گروه ب ام و (شامل برند های ب ام و، مینی و رولزرویس) در ۹ ماهه اول سال ۲۰۲۴، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۱ درصد رشد کرده است. در این دوره، گروه ب ام و ۲۹۴,۰۵۴ دستگاه از تولیدات برقی خود را به مشتریان تحویل داده؛ از این تعداد ۲۶۶,۱۵۱ دستگاه به برند ب ام و تعلق دارد. ثبت چنین رکوردی به معنای رشد ۲۲.۶ درصدی برای این خودروساز باسابقه آلمانی است. از بین مدل‌های مختلف، ب ام وiX1  وi4  طرفداران بیشتری داشته‌اند. برند مینی نیز با تحویل ۱۶,۵۳۶ دستگاه خودروی برقی، رشد فروش ۵۴.۳ درصدی را تجربه کرده است.
 
تقاضای بالا برای مدل‌های برقی ب ام و در اروپا
ب ام و در بازار اروپا بسیار خوب ظاهر شده و تقاضای برای محصولات برقی آن، به ویژه در کشورهای ایتالیا، فرانسه و انگلستان، خیلی بالا بوده است. فروش این شرکت در اروپا ۷.۶ درصد افزایش یافته و به ۵۷۷,۸۰۳ دستگاه رسیده است. از این تعداد ۱۲۱,۸۴۴ دستگاه خودروی برقی بوده که از رشد ۳۵.۸ درصدی حکایت دارد.

با این حال، فروش کلی گروه ب ام و در سطح جهانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافته است. توقف‌ تولید چند مدل در فصل سوم سال جاری به خاطر وجود نقص در سیستم ترمز یکپارچه و افت فروش در بازار چین از دلایل اصلی افت آمار فروش ب ام و به شمار می‌روند. شاید بدانید چین همچنان بزرگ‌ترین بازار ب ام و و سایر خودروسازان اروپایی به حساب می‌آید و کاهش فروش در این بازار کلیدی به میزانی قابل توجه تاثیر منفی بر آمار کلی می‌گذارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط