سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:50

کد خبر 663693

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 08:48:24


ارزیابی عملکرد پینگ‌پنگ بازان در آسیا


مهر/ کارشناس تنیس روی میز ضمن ارزیابی عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا که با کسب یک سهمیه جهانی همراه بود، گفت که از حالا باید به فکر کسب سهمیه تیمی المپیک بود.
پیمان حسنی با اشاره به حضوری که تیم ملی تنیس روی میز در رقابت های قهرمانی آسیا و شرکت در بخش تیمی و انفرادی و دوبل این مسابقات داشت، گفت: نبود نیما عالمیان در ترکیب تیم اعزامی به خصوص از نظر روحی کاملا تاثیر خود را گذاشته بود. به هر حال طی سال های گذشته تیم ملی با حضور نیما ترکیبی تقریبا ثابت داشت و غیبت او در این رقابت ها کاملا حس می شد.
وی ادامه داد: البته شاید غیبت نیما بیشتر تاثیر روحی و روانی گذاشته بود. او یک بازیکن اصلی در ترکیب تیم ملی بود و طبیعی است که به خاطر نبودش، مدام این دغدغه شکل گرفته باشد حالا باید چه کنیم، چه بازیکنی جایگزین او شود و ... .
حسنی تاکید کرد: غیبت نیما در بخش دونفره هم تاثیرگذار بود. همیشه ترکیب نوشاد و نیما حرفی برای گفتن داشتند اما در این دوره نوشاد کنار موسوی بازی کرد و البته بد هم کار نکردند کمااینکه در جدول ۳۲ تیمی با نتیجه ۳ به ۲ باختند در حالیکه اگر می بردند وارد جدول ۱۶ تیمی شده و به سهمیه جهانی نزدیک می شدند.
کارشناس تنیس روی میز به دیدار تیم ملی ایران با چین، ژاپن و قزاقستان که با شکست همراه بود، اشاره داشت و گفت: درکل قرعه مسابقات به گونه ای بود که کار برای ایران سخت بود. اول باید برای ورود به نیمه نهایی با چین که تیم اول جهان است بازی می کردیم و مشخص بود که در صورت باخت برای رده پنجم تا هشتم باید با کره جنوبی یا ژاپن دیدار داشته باشیم که هر دو حریفان سختی هستند.
وی با یادآوری جایگاه هشتمی که تیم ملی تنیس روی میز در آسیا به دست آورد، خاطرنشان کرد: عدم کسب پیروزی در دیدارهای تیمی باعث سقوط از رده ششم به رده هشتم آسیا شد اما نتیجه بدتر از سقوط، سخت شدن کار ایران در دوره آتی مسابقات قهرمانی آسیا است. برنامه مسابقات اینگونه است که در هر دوره ۶ تیم برتر آسیا از دیدارهای مقدماتی معاف هستند و از مرحله یک هشتم وارد مسابقات می شوند.
دبیر پیشین فدراسیون تنیس روی میز تصریح کرد: تیم ملی ایران که در دو دوره اخیر ششم آسیا شده بود، به این واسطه در این دوره رقابت ها دیدارهای مقدماتی برگزار نکرد و از مرحله یک چهارم وارد جدول شد اما حالا با کسب جایگاه هشتمی این مزیت را برای دوره بعد از دست داده است. تیم ملی ایران باید در دوره آتی باید چندین دیدار مقدماتی داشته باشد تا به عنوان یکی از دو تیم برتر مرحله وارد جدول هشت تیمی مسابقات شود.
حسنی در ادامه به دیدارهای انفرادی اشاره داشت و گفت: نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی تجربه چند دوره حضور در این رقابت ها را داشتند، تجربه محمدطاهر موسوی محدود به یک دوره می شد و بنیامین فرجی و محمد موسوی اولین دوره را تجربه می کردند. با این شرایط از بازیکنانی مانند موسوی، فرجی و سهرابی انتظاری نبود. نوشاد با عملکرد خوبش و سهمیه جهانی به انتظارات پاسخ داد اما هدایی نه.
وی با بیان اینکه انتظار می رفت هدایی هم بتواند سهمیه جهانی بگیرد، گفت: هدایی از آمریکا به ترکیب تیم ملی در آلماتی ملحق شد. همین سفر به آمریکا، حضور در مسابقات باشگاهی آمریکا، بازگشت از آنجا و طی کردن مسیر هوایی تا آلماتی روی عملکرد هدایی تاثیر بدی گذاشت. فکر می کنم همین موضوع باعث شد او نتواند مثل همیشه باشد. بهتر بود پیش از مسابقات به آمریکا سفر نمی کرد.
دبیر پیشین فدراسیون تنیس روی میز به عملکرد شگفت انگیز بنیامین فرجی هم اشاره ای داشت و گفت: پیروزی مقابل نفر اول رنکینگ جهانی نتیجه ای نبود که هر بازیکنی بتواند رقم بزند چه برسد بازیکن ۱۴ ساله که اولین حضورش از همراهی تیم ملی بزرگسالان را تجربه می کرد. فکر می کنم این پیروزی بیشتر از تنیس روی میز ایران، چینی ها را شوک زده کرد. بنیامین نشان داد که آینده درخشانی دارد.
حسنی گفت: در مجموع به غیر از عملکرد استثنایی بنیامین فرجی و سهمیه جهانی که نوشاد عالمیان گرفت، اتفاق خاص و موفقیت امیر دیگری برای تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا رقم نخورد.
این کارشناس تنیس روی میز در پایان گفت: در هر صورت تیم ملی تنیس روی میز بعد از مدت ها ترکیبی متفاوت و جوان را در مسابقات قهرمانی آسیا تجربه کرد. با این ترکیب باید از حالا برای المپیک لس آنجلس و کسب سهمیه تیمی برای آن بازی ها برنامه ریزی کرد. در مسابقات ۲۰۲۶ قهرمانی جهان، هشت تیم برتر کسب سهمیه می کنند. باید از حالا به فکر کسب سهمیه تیمی المپیک بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط