سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 11:49

کد خبر 663784

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 09:37:34


آخرین تلاش برای عزل شهردار ارومیه!


فارس/ در جلسه روز دوشنبه شورای شهر ارومیه، اعضای تعلیقی بازگشته به شورا در غیاب اعضای دیگر اقدام به عزل شهردار کردند.

خبر عزل شهردار ارومیه در جلسه روز دوشنبه شورای اسلامی این شهر توسط اعضای تعلیقی بازگشته به شورا در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، چهار نفر از اعضای شورا یعنی آقایان نقی کریمی، مرتضی منافی، ساسان ابراهیم‌زاده و صادق توکلی مهر با انتشار نامه‌ای خطاب به فرماندار ارومیه، این تصمیم شورا را خلاف قانون دانسته و خواستار ابطال آن شدند.

تا آخرین توان مقابل این بی قانونی می‌ایستم
نقی کریمی عضو شورای شهر ارومیه ضمن تأکید بر عدم حضور چهار عضو دیگر در جلسه، اظهار کرد: عزل شهردار بدون رعایت موارد قانونی صورت‌گرفته است و وجاهت ندارد.
وی ضمن انتقاد از این اقدام تصریح کرد: تا آخرین توان مقابل این بی‌قانونی خواهم ایستاد.

شهردار با ۷ رأی عزل نمی‌شود
مرتضی منافی، عضو دیگر شورای شهر ارومیه نیز گفت: دیروز به دلیل فوت یکی از بستگان نزدیک در شورا حاضر نبودم، و در غیاب بنده و برخی دیگر از اعضا، هفت عضو دیگر شورا اقدام به عزل شهردار کردند که کاملاً مغایر با قانون است.
وی یادآور شد: شهردار با هفت رأی عزل نمی‌شود، اگر سؤالی باشد باید سؤال مطرح شده و شهردار پاسخ دهد، در حالی‌که این نفرات حتی سؤال هم مطرح نکرده‌اند.
عضو شورای شهر ارومیه تصریح کرد: وقتی سوالی نشده و استیضاحی هم صورت نگرفته، یعنی روند قانونی رعایت نشده است.
دی‌ماه سال گذشته بود که فرماندار ارومیه خبر از بازگشت اعضای تعلیقی به شورای شهر داد، و اعضای جدید بلافاصله پس از استقرار رسمی و غیررسمی تلاش برای تغییر شهردار را استارت زدند و در اردیبهشت‌ماه مهدی‌زاده را استیضاح کردند که ناکام ماند. 
 
 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط