سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 12:44

کد خبر 663877

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 11:01:00


اولین تصاویر رسمی از نسل جدید «مرسدس بنز CLA» منتشر شد


/ مرسدس بنز خود را برای معرفی نسل جدید ارزان‌ترین سدان خود یعنی CLA، آماده می‌کند. برای استقبال از این نسل، کمپانی آلمانی در جریان سی‌ و نهمین فستیوال Hyères که چندی قبل در جنوب شرقی فرانسه برگزار شد، نسخه پیش‌تولید آن را در معرض دید عموم قرار داد. البته مدل به نمایش‌ گذاشته‌ شده به منظور مخفی نگه داشتن جزئیات، پوشش استتاری سنگینی روی خود داشت.

طراحی کوپه‌ و شباهت به مدل  CLS
پروتوتایپ نسل جدید نشان می‌دهد که این خودرو کماکان به اتاق کوپه‌ای شکل وفادار باقی مانده و از نظر فرم پیکره شبیه CLS دیده می‌شود. این در حالی است که CLS دیگر جایی در سبد محصولات مرسدس ندارد.

احتمال تولید با پیشرانه‌های مختلف
یکی از جزئیات جالب در نمونه پیش‌تولید، وجود دو پورت روی گلگیرهای است. این پورت‌ها احتمالاً به هیبریدی شارژی بودن پیشرانه اشاره دارند. البته بعید نیست که نسخه تمام الکتریکی این خودرو برای سهولت بیشتر در استفاده دارای پورت شارژ در دو طرف خود باشد. این نسل از CLA بر اساس پلتفرم موسوم به MMA تولید خواهد شد، پلتفرمی که از هر دو نوع پیشرانه احتراق داخلی و برقی پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی احتمالی نسل جدید مرسدس CLA
اگرچه هنوز اطلاعات فنی به صورت رسمی منتشر نشده است، اما مدل مفهومی CLA که سال گذشته رونمایی شد، طبق استاندارد WLTP می‌تواند تا ۷۵۰ کیلومتر مسافت را با شارژ کامل باتری طی کند. این مدل برخی از فناوری‌های پیشرفته‌ خود را از کانسپت Vision EQXX به ارث برده و داشبورد آن متشکل از نمایشگرهای بزرگ و سرتاسری است. همچنین کانسپت CLA از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد که امکان شارژ ۲۴۸ کیلومتر برد در ۱۵ دقیقه را فراهم می‌کرد.

آینده CLA و رقبا
نسل جدید مرسدس CLA احتمالاً برای مدل سال ۲۰۲۶ در آمریکا عرضه خواهد شد. این خودرو رقابت سختی با آئودی A3 و نسل بعدی ب ام و سری ۲ گرن کوپه خواهد داشت. ناگفته نماند شایعاتی درباره عرضه نسخه شوتینگ بریک CLA نیز وجود دارد. باید منتظر ماند و دید که این شایعات رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت یا خیر.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط