جمعه 27 مهر 1403 - 16:48

کد خبر 664106

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 13:01:00


معرفی لکسوس LX 700h؛ شاسی بلند هیبرید پرچمدار ژاپنی


/ پس از تقریباً سه دهه حضور در بازار، سرانجام شاسی‌ بلند لوکس و پرطرفدار لکسوس LX با پیشرانه برقی‌ شده (هیبریدی) عرضه می‌شود. این نسخه‌ جدید با نام ۷۰۰h معرفی شده و از نظر قدرت، فناوری و امکانات در بالاترین سطح قرار دارد.
 
مشخصات فنی لکسوس LX 700h
برخلاف بسیاری از خودروهای هیبریدی که در سال‌های اخیر با کاهش حجم موتور مواجه شده‌اند، خوشبختانه از همان موتور ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین‌ توربو بهره می‌برد. یک موتور برقی نیز بین موتور بنزینی و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. به گفته لکسوس پیشرانه این نسخه در مجموع ۴۵۷ قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید موتور LX 600 قدرتی برابر با ۴۰۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. میزان مصرف سوخت LX 700h در هر صد کیلومتر ترکیبی ۱۱.۷ لیتر اعلام شده است.

برخلاف مدل‌های قبلی مجهز به سیستم هیبرید موازی، در LX 700h به طور همزمان از دینام و استارتر استفاده شده است. چنین قابلیتی به خودرو امکان می‌دهد در صورت بروز مشکل در سامانه هیبریدی، صرفاً با کمک موتور بنزینی بتواند به حرکت ادامه دهد. این ویژگی با بهره‌گیری از یک دینام اختصاصی برای تغذیه باتری ۱۲ ولتی و استارتر جداگانه که وظیفه روشن کردن موتور به طور مستقل را بر عهده دارد، امکان‌پذیر شده است. ناگفته نماند در بدترین سناریو، حالت‌های رانندگی چهارچرخ محرک و کنترل کشش به همراه سیستم تعلیق هوشمند نیز به کار خود ادامه خواهند داد.

حفظ توانایی‌های آفرود
لکسوس برای اطمینان از حفظ توانایی‌های آفرود این خودرو، باتری هیبریدی را در یک محفظه ضدآب و در زیر کف عقب خودرو قرار داده است. با این طراحی، قابلیت عبور از آب تا عمق ۷۰ سانتیمتر همچنان برای این شاسی‌بلند لوکس حفظ شده است.

لکسوس LX 700h در کنار نسخه استاندارد، نسخه‌ دیگری با نام اورتریل (Overtrail) دارد. این نسخه علاقه‌مندان به ماجراجویی در طبیعت را نشانه گرفته و به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و تایرهای مخصوص آفرود مجهز شده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم این نسخه روی رینگ‌های ۱۸ اینچی سوار شده و ابعاد تایرهای آن بسته به بازار عبارتند از ۲۶۵/۷۰ یا ۲۶۵/۶۵.

بازنگری در بدنه و سطح تجهیزات و امکانات
لکسوس LX 700h برای سازگاری با سیستم هیبریدی تغییراتی جزئی را در بدنه و شاسی خود تجربه کرده است. در این نسخه از دسته موتور قوی‌تر استفاده شده؛ ضمن اینکه به منظور جای دادن باتری و افزایش استحکام بخش‌های مختلف، در محل قرارگیری چرخ زاپاس و برخی قسمت‌های دیگر بازنگری‌هایی انجام شده است.

از نظر تجهیزات داخلی نیز صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی جدید، صندلی‌های باز طراحی شده و پد شارژ بی‌سیم با قابلیت شارژ سریع از ویژگی‌های اختصاصی لکسوس LX 700h هستند. همچنین، اینورتر AC ضدآب برای تأمین برق خارجی تا ۲۴۰۰ وات و سوکت‌ های برق به کنسول مرکزی و عقب خودرو اضافه شده‌اند.

قیمت و زمان عرضه
جزئیات مربوط به قیمت لکسوس LX 700h هنوز منتشر نشده، اما انتظار می‌رود این نسخه با برچسبی بیشتر از مدل بنزینی LX600 عرضه شود. قیمت این نسخه در آمریکا از ۹۳,۹۱۵ دلار شروع و تا ۱۳۴,۴۹۰ دلار افزایش می‌یابد. شایان ذکر است فروش نسخه هیبریدی شاسی‌بلند پرچمدار لکسوس تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط