سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 15:48

کد خبر 664170

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 14:03:00


پیگیری‌ها برای احراز علل حادثه معدنجو با جدیت ادامه دارد


ایرنا/ استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری‌ها برای محرز شدن علل حادثه معدن زغال سنگ معدنجو و مسببان این حادثه با جدیت ادامه دارد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی روز سه شنبه در دیدار با خانواده یکی از جانباختگان حادثه معدن طبس در شهرستان فردوس، دلجویی از بازماندگان این واقعه تلخ را تکلیف همه حوزه‌ها عنوان کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته بعد از وقوع این حادثه، به حضور تولیت آستان قدس رضوی به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در جمع خانواده‌های متوفیان استان اشاره و اظهار کرد: همه پای کار هستند و به روش‌های مختلف ابراز همدردی می‌کنند تا سنگینی این غم بزرگ برای خانواده‌ها کمتر شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: بعد از وقوع حادثه، گروهی از کارشناسان با هماهنگی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با حضور در استان به بررسی علل وقوع حادثه پرداختند.
وی بیان کرد: بر اساس نتایج اولیه تحقیقات، قصور مشهود بوده و کوتاهی‌هایی در زمینه تأمین ایمنی معدن صورت گرفته که در حال بررسی است و بر اساس اعلام قوه قضاییه به زودی نتایج نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.
قناعت افزود: بدون شک با نهایی شدن بررسی‌ها و درصد خطاها و قصور هر بخش، با مقصران و مسببان این حادثه برخورد قانونی خواهد شد.
وی با آرزوی مغفرت برای جانباختگان این حادثه، اظهار امیدواری کرد که با تصویب قوانین و دستورالعمل‌هایی در تهران مبنی بر مکانیزه کردن و ارتقای سطح ایمنی معادن، شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.
مرحوم ناصر آخوندی، اهل شهرستان فردوس یکی از جانباختگان حادثه معدن طبس است که دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده و اهدای اعضایش به چند بیمار نیازمند جان دوباره بخشید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط