سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 18:01

کد خبر 664354

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 21:01:00


فونیکس FX بخریم یا نخریم؟/ به همراه ویدئوی بررسی


/ فونیکس FX یکی از محصولات پر فروش مدیران خودرو با نشان فونیکس است و اما در این مطلب به سوال پاسخ می دهیم که چرا فونیکس FX بخریم یا نخریم؟

مدیران خودرو در سال ۱۴۰۱ چری OMODA 5 را به بازار ایران عرضه کرد. این خودرو به طبع خودروهای مونتاژی دیگر در ایران تغییر نام داد و تبدیل به فونیکس FX شد. این خودرو ابتدا با تیپ اکسلنت به بازار عرضه شد، اما با توجه به بازارسنجی‌های مدیران خودرو، این عرضه خیلی طولانی نبود و تیپ پرآپشن‌تر با قوای فنی جدیدتر یعنی فونیکس FX با تیپ پریمیوم وارد بازار شد. در این مطلب به بررسی این موضوع می‌پردازیم که .
 
چرا فونیکس FX پریمیوم بخریم؟
توانایی‌های فنی
این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو GDI با ۱۹۷ و ۲۹۰ نیوتن متر استفاده می‌کند. این توان از طریق گیربکس دوکلاچه‌تر (DCT) ۷ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قوای فنی فونیکس FX پریمیوم و تیگو ۸ پرو مشابه هستند. این خودرو با توجه به مشخصات فنی که دارد از لحاظ شتاب‌گیری یک سروگردن بالاتر از رقبا در بازه قیمتی خود است و می‌تواند صفر تا صد را در ۸ ثانیه ثبت کند که آن را از دیگر خودروها متمایز می‌کند و شما را در مسابقات درگ سربلند خواهد کرد.

ایمنی و هندلینگ
فونیکس FX تیپ فول در تست‌های تصادف اروپایی شرکت کرده است. این خودرو توانست امتیاز ۵ ستاره را از یورو انکپ که معتبرترین مرکز تست خودرو است کسب کند و این نشان‌دهنده ایمنی عالی آن است. فونیکس FX پریمیوم در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی‌لینک بهره می‌برد. ترکیب سیستم تعلیق مولتی‌لینک و کنترل‌کننده‌هایی مثل ESP به این خودرو هندلینگ مناسبی داده است. این ترکیب با موتور قدرتمند یک تجربه رانندگی عالی به شما ارائه می‌دهد.

پکیج آپشنی
در بازه قیمتی ۱.۹۰۰ تا ۲ میلیارد تومان، داشتن آپشن‌هایی مانند قابلیت رانندگی خودکار بین خطوط، ۶ کیسه هوا، اتوهلد، ترمز پارک برقی و شارژر وایرلس می‌تواند خودرو را به سطح آپشنی مناسبی برساند و فونیکس FX نیز تمامی این آپشن‌ها را دارد.

طراحی اسپرت و جوان‌پسندانه
در طراحی نمای جلوی فونیکس FX از چراغ‌های دوتکه استفاده شده است. بخش بالای چراغ که نمای اصلی چراغ‌ها نیز هست دیلایت‌ها قرار دارند و به صورت خطی باریک و دراز هستند. در بخش پایینی چراغ‌ها، چراغ اصلی خودرو با مه‌شکن ترکیب شده و هر دو مجهز به فناوری LED هستند. سپر جلو خودرو نیز از طراحی کهکشانی بهره می‌برد و لوگوی چری نیز به صورت دایره بیضی بزرگ در وسط آن قرار دارد. در نمای بغل شاهد خطوط تیز هستیم که در بخش آینه‌ها و زه پایین درب‌ها که قرمز رنگ هستند ترکیب شده است. رینگ‌های ۲ رنگ قرمز مشکی ۱۸ اینچی نیز نمای جانبی خودرو را چندین برابر زیباتر کرده است. در بخش عقب نیز خطوط تیز مشاهده می‌شود که ترکیب جذابی با چراغ‌های یک‌تکه و خروجی فیک اگزوز چهارتایی دارد. به‌طور کلی طراحی بخش خارجی FX یک طراحی با خطوط تیز و ترکیب رنگ قرمز و مشکی با المان‌های شیک و بروز است که بازار هدف آن جوانان و عاشقان خودروهای اسپرت است.

چرا فونیکس FX نخریم؟
قطعات یدکی
یکی از ملاک‌های خرید یک خودرو در دسترس بودن قطعات یدکی است که متأسفانه قطعات فونیکس FX به راحتی در دسترس نیستند و قیمت بسیار بالایی دارند. همچنان با وجود قیمت ۲ میلیاردی، قطعات گران‌قیمتی دارد.

فضای کابین
فونیکس FX یک خودروی خانوادگی با چاشنی اسپورت است. فضای کابین FX به دلیل طراحی که دارد جادار نبوده و فضای سرنشین جلو و عقب کمی ناراحت‌کننده و تنگ است. به‌ویژه در قسمت عقب که سطح صندلی‌ها پایین‌تر قرار دارد و کمی ناراحتی ایجاد می‌کند.

متریال داخلی
متریال ساخت داشبورد و رودری‌های فونیکس FX پلاستیک سفت است و متریال نرم (سافت‌تاچ) در آن به کار گرفته نشده است. با بودجه ۲ میلیارد تومان، سطح انتظارات مشتری در قسمت متریال به کار رفته بالاتر است.

دردسرهای همیشگی
موتورهای توربو GDI برای عملکرد مناسب نیاز به بنزین با کیفیت دارند. با توجه به TGDI بودن این موتور، باید از بنزین سوپر یا بنزین معمولی با اکتان بالا استفاده شود. در غیر این صورت، با پدیده ناک و افت توان مواجه خواهید شد.
 
فونیکس FX با ترکیب طراحی اسپرت و مدرن، موتور قدرتمند ۱.۶ لیتری توربو، و امکانات رفاهی مناسب، گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای خریدارانی است که به دنبال خودرویی با عملکرد بالا و آپشن‌های به‌روز هستند. از لحاظ ایمنی و هندلینگ نیز امتیاز بالایی کسب کرده و با داشتن ۵ ستاره از یورو انکپ، خیال شما را از نظر امنیت راحت می‌کند. با این حال، هزینه بالای قطعات یدکی، نیاز به سوخت با کیفیت و فضای نسبتا محدود داخل کابین از جمله نقاط منفی آن هستند که باید پیش از خرید به با دقت نیاز های خود را بررسی کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط