سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 22:57

کد خبر 664507

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 18:38:35


دستگیری ۲ شکارچی ضارب محیط‌بان اصفهانی در قم


مهر/ فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: چشم محیط‌بان علی جمشیدیان برای خارج کردن ساچمه‌ در بیمارستان تهران تحت نظر پزشکان متخصص جراحی می‌شود.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به جزئیات حادثه تیراندازی شکارچیان غیرمجاز به علی جمشیدیان محیط‌بان پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته، اظهار داشت: متأسفانه شامگاه جمعه ۲۰ مهر حدود ساعت ۲۲ شب محیط‌بان جمشیدیان به همراه دیگر همکاران خود در تعقیب و گریز یک گروه شکارچی متخلف بودند که از سمت خودروی در حال حرکت شکارچیان به صورت ناجوانمردانه‌ای با اسلحه شکاری به سمت خودروی محیط‌بانان و آقای جمشیدیان که راننده خودرو بوده، تیراندازی می‌کنند.

وی ادامه داد: چندین ساچمه به شیشه خودرو محیط بانان اصابت و از شیشه خودرو عبور کرده به سر و صورت محیط بان جمشیدیان آسیب زده و یک ساچمه به چشم این محیط‌بان اصابت کرده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف از محل فرار کردند، افزود: خودرو محیط بانان بر اثر تیراندازی و آسیب از ناحیه رادیات دیگر قابل حرکت نبوده است. با زخمی شدن محیط‌بان جمشیدیان، محیط‌بانان سریع به بنده اطلاع دادند و ایشان به بیمارستان فیض اصفهان منتقل و بستری شد و مداوای وی در دستور کار ما قرار گرفت.

سرهنگ محبت خانی با بیان اینکه با تلاش پزشکان در بیمارستان فیض جلوی خونریزی چشم گرفته شد، خاطرنشان کرد: جزئیات این حادثه به اطلاع خانم انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان رسید و دستور دادند که هر کمکی که سازمان می‌تواند برای محیط‌بان انجام دهد، پیگیری شود و با آقای قائم پناه معاون اجرایی رئیس جمهوری در خصوص محیط‌بان جمشیدیان رایزنی کردند.

وی با اشاره به اینکه در نهایت تصمیم بر این شد که محیط بان جمشیدیان برای مداوا از اصفهان به تهران منتقل شود، ابراز داشت: با پیگیری رئیس سازمان محیط زیست و موافقت خانواده محیط‌بان، علی جمشیدیان به بیمارستان محب کوثر تهران منتقل و بستری شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست همچنین به پیگیری برای دستگیری دو شکارچی متخلف این حادثه اشاره کرد و افزود: این متخلفان که هر دو ساکن قم بودند و برای شکار غیرمجاز به حوزه استان اصفهان آمده بودند پس از حادثه به سمت قم متواری می‌شوند که با همکاری نیروی انتظامی فوری شناسایی شدند.

وی ضمن قدردانی از همکاری پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم، خاطرنشان کرد: روز گذشته (دوشنبه) هر دو نفر متخلف، هم راننده متواری خودروی تیبا و هم ضارب اصلی دستگیر شدند و اکنون در اختیار پلیس و مقام قضائی هستند و از دستگاه قضا انتظار داریم که به طور جدی با این دو متخلف برخورد شود به نحوی که آئینه عبرت باشد.

شایان ذکر است پارک ملی و پناهگاه حیات وحش موته با وسعت ۲۰۵ هزار هکتار در شمال غربی اصفهان بین شاهین‌شهر و میمه، محلات، جنوب شهر نیم‌ور و گلپایگان قرار دارد و حدود ۱۳ درصد گونه جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهوی ایرانی کشور را در خود جای داده است.

این منطقه پرجمعیت‌ترین منطقه حفاظت شده از نظر حیات وحش در کشور است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط