سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 20:52

کد خبر 664518

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 21:10:00


ترجمه و تالیف کتابی درباره مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری


مهر/کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» با تألیف و ترجمه مهیار عرب بوربور توسط نشر آذرفر منتشر و راهی بازار نشر شد.

 کتاب «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» به تازگی با تألیف و ترجمه مهیار عرب بوربور توسط نشر آذرفر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به بررسی نقش و تأثیرات هوش مصنوعی در دو حوزه هنر و معماری می‌پردازد.

این‌کتاب به‌گفته مولفش به‌صورت تخصصی به تعامل بین هنر، معماری و هوش مصنوعی می‌پردازد و می‌تواند راهنمایی برای معماران، هنرمندان و پژوهشگران فناوری اطلاعات باشد. محتوا و ساختار کتاب به گونه‌ای است که در چندین فصل با نگاهی جامع به تاریخچه، مفاهیم و کاربردهای هوش مصنوعی، درک بهتری از نقش این فناوری در هنر و معماری به مخاطبان می‌دهد.

نویسنده «تاریخچه و مبانی هوش مصنوعی در عرصه هنر و معماری» با استفاده از مثال‌های واقعی و مطالعه موردهای گوناگون، چگونگی تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر فرآیندهای خلاقانه را نشان می‌دهد و اهمیت این موضوع را برای هنرمندان و معماران برجسته می‌سازد. کتاب به‌طور ویژه برای دانشجویان و حرفه‌ای‌های هنر و معماری طراحی شده که می‌خواهند با مفاهیم نوین و چگونگی استفاده از هوش مصنوعی در این حوزه‌ها آشنا شوند. همچنین نویسنده در این کتاب تلاش کرده نقش هوش مصنوعی در معماری و هنر و تعامل آن با خلاقیت انسانی را بررسی کند.

موضوعاتی مثل تخیل مصنوعی، فرهنگ سایبورگ و هوش گسترده نشان می‌دهند که هوش مصنوعی چگونه می‌تواند ابزاری خلاقانه در طراحی و هنر باشد. همچنین، تأثیرات هوش مصنوعی در زمینه‌هایی چون سیستم‌های خبره و یادگیری عمیق بررسی می‌شود تا توانمندی‌ها و محدودیت‌های این فناوری بهتر درک شوند. تاریخچه هوش مصنوعی از آلن تورینگ تا دستاوردهای مهمی چون دیپ بلو و آلفا گو نشان می‌دهد که این فناوری چگونه از یک مفهوم نظری به یک ابزار کاربردی تبدیل شده است.

بررسی نقش هوش مصنوعی در جامعه به فهم بهتر تأثیرات اجتماعی و فرهنگی آن کمک می‌کند. این کتاب به تعریف هوش مصنوعی، تکنیک‌های آموزشی، شبکه‌های عصبی و تکنیک‌های پیشرفته مانند CNNs و GANs پرداخته و نشان می‌دهد که این فناوری می‌تواند در خلق و نوآوری هنری مؤثر باشد. همچنین، نقش هوش مصنوعی در هنر و طراحی و استفاده از آن در مراحل اولیه طراحی معماری در آن بررسی می‌شود.

این کتاب با ۳۰۷ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۵۰ هزار تومان عرضه شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط