سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 22:56

کد خبر 664593

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 20:20:55


بررسی مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه در مورد تغییر شهردار


صدا و سیما/ فرماندار ارومیه گفت: مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه در مورد تغییر شهردار درهیات تطبیق شهرستان بررسی می شود.

غلامحسین عماری، فرماندار ارومیه در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر ارومیه و تغییر شهردار عنوان کرد: امروز در شهرداری ارومیه توسط شورای شهر تغییراتی اتفاق افتاد درواقع دیروز جلسه‌ای که شورای اسلامی شهر داشته اند در مورد شهر دار تصمیماتی گرفته اند که طبق وظایف قانونی که شورای شهر برعهده دارند جلسه تشکیل می‌دهند. 
عماری افزود: یکی از وظایفی که فرمانداری برعهده دارد رسیدگی به مصوبات شورا‌های اسلامی است در خصوص مصوبه‌ای که شورای شهر در بحث شهردار ارومیه مصوب کرده اند ما در اسرع وقت نسبت به تشکیل هیات تطبیق شهرستان اقدام خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: این هیات متشکل از کارشناسان هیات و نمایندگان قوه قضائیه- شورای اسلامی استان و نماینده وزرات کشوراست و به مصوبات شورا‌ها رسیدگی می‌کنند؛ اگر مصوبات شورا‌ها منطبق با قوانین و ضوابط شهرداری باشد مورد تائید و اگر مورد ایراد باشد مورد مخالف قر ار میگیرد.
فرماندار ارومیه افزود: وظیفه اول و ذاتی ما ارائه خدمات به مردم بدون تعلل در تمامی دستگاه‌های شهرستان وشهرداری ارومیه است و در مورد این مصوبه شورای شهر ارومیه، در اولین جلسه هیات تطبیق طرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در پایان گفت: هر مصوبه‌ای که از شورا‌های اسلامی شهر و روستا به بخشداری ابلاغ می‌شود اگر مورد تائید هیات تطبیق باشد عملیاتی می‌شود و اگر مورد مخالفت هیات تطبیق باشد و شورای شهر بر نظر خود اصرار و ابرام داشته باشد در مراجع بالادستی و هیات حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط