سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 22:54

کد خبر 664614

سه‌شنبه 24 مهر 1403 - 20:49:49


معرفی ۵۰۰ نفر از سوزانندگان کاه و کلش به مراجع قضائی


فارس/ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: ۵٠٠ نفر از آلوده‌کنندگان هوای ناشی از آتش‌زدن بقایای گیاهی اراضی کشاورزی در سطح استان به مراجع قضائی شناسائی و معرفی شدند.

علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار کرد: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست لرستان با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان با گشت و کنترل و پایش مزارع کشاورزی از ابتدای برداشت محصولات کشاورزی بیش از ۵٠٠ نفر از افرادی که اقدام به آتش‌زدن کاه و کلش و باقیمانده بقایای گیاهی اراضی کشاورزی در سطح استان کرده بودند، به مراجع قضائی معرفی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر شهرهای استان به‌خصوص در خرم‌آباد شعبه ویژه‌ای برای بررسی این پرونده‌ها تشکیل شده است گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته به‌زودی آرای صادره در راستای ماده ۲۰ قانون هوای پاک به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به عواقب و تبعات منفی سوزاندن بقایای گیاهی یا به عبارتی کاه و کلش سوزی بر میکروارگانیسم‌های مفید خاک و ایجاد فقر خاک در اثر حذف هوموس آن و تأثیر منفی آتش‌زدن مزارع بر بافت خاک و از همه مهم‌تر آلودگی شدید هوا گفت: در برخی از شهرستان‌های استان با رأی مرجع محترم قضائی، برای افراد خاطی و کشاورزانی که به تذکرات محیط‌زیست و جهاد کشاورزی توجه نکرده بودند، حکم بازداشت، صادر شده است.  وی از کشاورزان درخواست کرد که از آتش‌زدن بقایای گیاهی که دارای تبعات منفی بسیاری زیادی است، به‌طورجدی خودداری کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط