چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:46

کد خبر 665454

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:10:00


خریداری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برگ سبز چای


فارس/ رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اتمام خرید تضمینی برگ سبز چای محصول امسال از چایکاران گیلان گفت: از اردیبهشت امسال تاکنون ۱۲۳ هزار و ۶۳۲ تن برگ سبز چای به ارزش ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان خریداری شده که ۴۹ هزار و ۴۰۸ تن معادل ۴۰ درصد درجه یک و بیش از ۷۴ هزار تن بقیه معادل ۶۰ درصد درجه ۲ است.

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اتمام خرید تضمینی برگ سبز چای محصول امسال از چایکاران گیلان اظهار کرد: از اردیبهشت امسال تاکنون ۱۲۳ هزار و ۶۳۲ تن برگ سبز چای به ارزش ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان خریداری شده که ۴۹ هزار و ۴۰۸ تن معادل ۴۰ درصد درجه یک و بیش از ۷۴ هزار تن بقیه معادل ۶۰ درصد درجه ۲ است.

وی همچنین از استحصال ۲۷ هزار و ۸۱۷ تن چای خشک از محصول امسال در کارخانه‌های چایسازی شمال کشور خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری یک‌هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد مطالبات چایکاران به‌حساب آن‌ها واریز شده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه ۸۰ درصد حق‌الزحم چایکاران استان‌های شمالی پرداخت شده است، افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان قدرسهم دولت بابت خرید امسال برگ سبز چای است که تاکنون ۳۹۴ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد آن پرداخت شد.

به گفته جهانساز، بیش از ۵۵ هزار خانوار چایکار گیلان و مازندران در ۲۸ هزار هکتار از باغ‌های خود به تولید و پرورش محصول چای ایرانی اشتغال دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط