چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:52

کد خبر 665479

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:03:02


کیا K3 با چه مشخصاتی به ایران می آید؟


/ آن طور که مشخص است، سه شرکت واردکننده به سراغ عرضه کیا K3 رفته اند. حال می خواهیم ببینیم که این سدان کره ای با چه مشخصاتی به بازار ایران می آید؟

به گزارش پایگاه خبری ، کیا K3 بازار ایران همان سراتو نسل جدید است که در کارخانه چین کیا مونتاژ می شود. این خودرو با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۴ لیتری در بازار چین حضور دارد. منابع آگاه می گویند که واردکنندگان ایرانی به سراغ عرضه تیپ توربو و فول آپشن کیا K3 رفته اند. در حال حاضر می دانیم که شرکت های کوشا خودرو، هرمس خودرو و یک شرکت جدید دیگر برنامه واردات سراتو جدید یا همان K3 را دنبال می کنند.

مشخصات کیا K3 بازار ایران
کیا K3 در ایران مشخصات فنی نزدیک به کیا سلتوس توربو دارد. این خودرو به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو مجهز است. پیشرانه K3 می تواند ۱۳۹ قدرت را با ۲۱۱ نیوتن متر تولید کند. همچنین جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه توان را به چرخ های جلوی K3 می رساند. تعلیق جلوی کیا K3 از نوع مک فرسون است و در بخش عقب آن تعلیق نیمه مستقل دیده می شود.

مصرف سوخت بهینه کیا K3 نزدیک به ۵.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. همچنین این سدان ۱۲۶۵ کیلوگرمی می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت کند. باید به این نکته اشاره کرد که در بحث ابعاد و اندازه تفاوتی با کیا سراتو جی تی لاین ندارد.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا K3
کیا K3 در بازار ایران، می تواند یکی از فول ترین نسخه ها در میان رقبای کلاس C باشد. هوندا سیویک، هیوندای النترا، تویوتا لوین، تویوتا کرولا، ام جی GT و مزدا ۳ رقیب این خودرو به حساب می آید. همچنین باید توجه داشت که K3 فول ترین سراتو بازار ایران در چند سال اخیر خواهد بود.

این خودرو به امکانات ایمنی مانند شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، اخطار برخورد از جلو، رانندگی خودکار بین خطوط و ترمز اضطراری عابر پیاده مجهز است.

همچنین در بحث امکانات دیگر شاهد هستیم که فرمان کمکی برقی، پدل شیفتر، کروز کنترل تطبیقی، نمایشگر لمسی، سانروف برقی، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شارژر بیسیم تلفن همراه، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، تهویه اتوماتیک، گرمکن فرمان، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، جلو آمپر دیجیتال، تنظیم حالت رانندگی، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک و… در کیا K3 دیده می شود.

با توجه به ارزش یورویی کیا K3 در بازار چین و عوامل موثر در قیمت گذاری خودروهای وارداتی، می توان توقع داشت که این سدان کره ای با قیمتی کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان به دست مشتریان ایرانی برسد.

ویدیوی معرفی کیا سلتوس توربو

ویدیوی معرفی کیا K5 توربو

ویدیوی معرفی کیا سراتو جی تی لاین


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط