چهارشنبه 25 مهر 1403 - 19:01

کد خبر 665551

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:56:02


مرکز دولتی سطح 3 ناباروری در ایلام راه‌اندازی شد


ایرنا/ مرکز دولتی سطح سه ناباروری در بیمارستان طالقانی شهر ایلام با حضور مسئولان اجرایی و علوم پزشکی استان افتتاح و راه‌اندازی شد.

هدایت حیدری زاده، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام در آیین راه‌اندازی این مرکز، اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای راه‌اندازی، تجهیزات پزشکی و جذب نیروی فوق تخصصی فلوشیپ نازایی در این مرکز هزینه شده است.
حیدری زاده با بیان اینکه غیر از این مرکز، مرکز دولتی سطح ۲ ناباروری در شهرستان دره‌شهر فعال است، یادآور شد: در این ۲ مرکز، تمام اقدامات پزشکی در راستای رفع ناباروری و همچنین ارتقای شاخص‌های حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری با حضور پزشک متخصص انجام می‌شود.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت، تصریح کرد: مراکز مشاوره قبل و حین ازدواج در استان نیز برای مراجعه زوج‌ها تجهیز شده و تلاش می‌شود که در راستای ترغیب جامعه به فرزندآوری، خدمات درمانی و پزشکی نیز به خوبی در دسترس زوج‌های نابارور قرار گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه راه‌اندازی این 2 مرکز در ایلام از تردد زوج‌های نابارور به مرکز کشور و دیگر استان‌ها و تحمیل هزینه جلوگیری می کند، یادآور شد: تا کنون حدود ۵۰۰ مورد اعمال جراحی لاپراسکوپی و هیستروسکوپی و همچنین ۱۳۰ مورد نیز پانکچر توسط همکاران فوق تخصص فلوشیپ نازایی در استان انجام شده است.
حیدری زاده خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی پژوهش‌های مرتبط با جوانی جمعیت و اجرای طرح‌های کاربردی مرتبط با درمان ناباروری از جمله اهدف تشکیل این مراکز است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط