چهارشنبه 25 مهر 1403 - 20:58

کد خبر 665637

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 16:40:00


آب‌انبار تاریخی مزج مرمت شد


ایسنا/ سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از آغاز مرمت آب‌انبار تاریخی مزج در این شهرستان خبر داد.

سید محمدصادق رضویان، سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود امروز ۲۵ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف حفظ و احیای آب‌انبار تاریخی مزج، مرمت و ساماندهی این آب‌انبار آغاز شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: در این مرحله از مرمت و ساماندهی، سبک‌سازی بام، دوغاب ریزی، حذف الحاقات و اصلاح محوطه پیرامونی انجام می‌شود.

او با اشاره به قدمت این بنای ثبت شده بیان کرد: این آب‌انبار مربوط به دوره قاجاریه است و در روستای مزج دهستان کلاته‌های غربی از توابع بسطام در شهرستان شاهرود واقع شده است.

رضویان یادآوری کرد: آب‌انبار تاریخی مزج به شماره ۱۹۱۴۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود همچنین از آغاز دوره آموزشی تولیدات محصولات چرمی شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: دوره آموزشی ۱۴۰ ساعته تولیدات صنایع دستی چرمی به صورت رایگان در شهرستان شاهرود آغاز شد.

وی ادامه داد: این دوره با هدف اشتغال‌زایی برای هنرجویان برگزار می‌شود و در پایان هم گواهی مهارت برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

او بیان کرد: این دوره با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خواهران شاهرود در حال برگزاری است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط