چهارشنبه 25 مهر 1403 - 20:50

کد خبر 665650

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 17:15:00


مخبر: جوانان نخبه راه میانبر توسعه کشور هستند


ایرنا/ مشاور و دستیار مقام معظم رهبری، جوانان نخبه و دانشگاهی را راه میانبر توسعه کشور دانست و گفت: حرکت از ایده‌محوری به مسأله‌محوری هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می‌توان بسیاری از ظرفیت های بزرگ کشور را فعال کرد.

محمد مخبر در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان، جوانان نخبه و دانشگاهی را، راه میانبر برای توسعه کشور خواند و تاکید کرد: حرکت از ایده‌محوری به مسأله‌محوری هدف بزرگی است که در صورت تحقق آن می‌توان بسیاری از ظرفیت های بزرگ کشور را فعال کرد و قدمی بزرگ را برای رسیدن به قدرت علمی در جهان برداشت.
وی، راهبرد مقام معظم رهبری را توسعه علمی در کشور دانست و اظهار کرد: عمق راهبردی رهبری نهضت خیزش علمی در عرصه های مختلف است و اگر در عرصه علمی نتوانیم به درجه عالی برسیم ضرر خواهیم کرد.
مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکیدکرد: حتی در قدرت نظامی آنچه که دشمن از آن می ترسد صرفا تعداد موشک‌های ما نیست؛ بلکه تسلط ما بر علم و توانایی تولیدات نظامی است.
مخبر افزود: مقام معظم رهبری حتی در اوج تقابل کشور با دشمن صهیونیستی نیز جلسه با نخبگان را لغو نکردند و همین موضوع نشان می‌دهد که اقتدار کشور با توجه به نخبگان علمی‌ و دانشگاهی به دست می‌آید و به بازدارندگی منتهی می‌شود.
وی ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد گفت: باید به ساختار علمی کشور جهت بدهیم و نخبگان باید با ظرفیت های عظیم این سرزمین آشنا شوند و در مسیر توسعه آنها حرکت کنند.
مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکید کرد: اینگونه رویدادها باید در تمام فصول انجام شود. باید بدانیم در کدام کشور زندگی می کنیم و چه ظرفیت‌هایی داریم و به شدت به فعالیت موثر نخبگان نیاز داریم.
مخبر با اشاره به برخی از ظرفیت‌های توسعه کشور نظیر نفت و گاز، دسترسی به دریا، معادن و فلزات اظهار کرد: ما در کشور یک مثلث داریم که یک ضلع آن آسیب‌ها ، ضلع دیگر ابزار حل مسأله و جهت دیگر این مثلث ظرفیت ها قرار دارد. عمده این مسائل می‌تواند توسط نخبگان و با بهره گیری از ظرفیت ها برطرف شوند.
وی با اشاره به اینکه نباید انتظار داشته باشیم تمامی مسائل توسط دولت حل شود، تاکید کرد: امروز پلتفرم‌ها و فضای الکترونیک به عرصه ای برای تنظیم گری و رشد استعدادهای جوان تبدیل شده و ایده‌های تک تک شما می‌تواند به ظرفیتی بزرگ برای کشور تبدیل شود.

گفتنی است دومین دوره مسابقات ملی و مسئله محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «راهی شو» با حضور هزار جوان نخبه بصورت حضوری و ۱۱هزار نفر بصورت آنلاین بطور رسمی در محل پژوهشگاه نیرو آغاز شد.
 
  
  


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط