چهارشنبه 25 مهر 1403 - 22:22

کد خبر 665681

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 18:00:00


دو پزشک از فاصله ۸ هزار کیلومتری بیمارانی را در چین جراحی کردند!


ایسنا/  دو پزشک فرانسوی و اسپانیایی اولین جراحی‌های فراقاره‌ای را به کمک ربات‌ها از شهر بوردو در فرانسه روی دو بیمار در پکن چین به صورت از راه دور انجام دادند.

این جراحی‌ها شامل برداشتن یک تومور ۳.۵ سانتی‌متری از کلیه یک بیمار ۳۷ ساله چینی و عمل جراحی یک مرد ۵۱ ساله چینی مبتلا به سرطان پروستات از طریق جراحی رباتیک از راه دور بود که از شهر بوردو در کشور فرانسه روی این بیماران که در شهر پکن در چین بستری بودند، با فاصله بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر انجام شد.

به نقل از یورونیوز، گفته می‌شود این بیماران چند روز پس از جراحی ترخیص شده‌اند و اکنون بعد از عمل نیز بدون عارضه در منزل رو به بهبودی هستند.

دکتر ریچارد گاستون(Richard Gaston) جراح فرانسوی و دکتر آلبرتو بردا(Alberto Breda) جراح اسپانیایی که این عمل‌های جراحی را انجام دادند، نقطه عطفی تاریخی را رقم زدند که پیشرفت بزرگی در جراحی کم‌تهاجمی را نوید می‌دهد.

آنها در حالی که یک تیم پزشکی نزد بیماران حاضر بودند تا در صورت بروز هر مشکلی وارد عمل شوند، به انجام عمل جراحی رباتیک از راه دور پرداختند.

کارشناسان بین‌المللی پیش‌بینی می‌کنند که این نقطه عطف نشان‌دهنده ظهور «جراحی از راه دور» در سال‌های آینده است و کاربردهای جدیدی مانند جراحی مشترک و آموزش از راه دور را ارائه می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط