پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 00:20

کد خبر 665693

چهارشنبه 25 مهر 1403 - 18:01:44


میزان پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری در سال جاری اعلام شد


ایسنا/طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا ۲۵ مهرماه ۶۱۷ هزار متقاضی وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند به ارزش بیش از ۱۳۲ هزار میلیارد تومان دریافت کردند.

امروز ذبیح‌الله خدائیان - رئیس سازمان بازرسی کل کشور - در یک نشیت خبری در رابطه با موضوع متقاضین در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری در پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۸۰ هزار و ۸۹۴ نفر بودند. به عبارتی در پایان سال گذشته بیش از ۲۸۰ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات فرزند آوری ماندند و در حال حاضر افرادی که در صف انتظار دریافت این تسهیلات هستند، نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه به ۴۱۷ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. بنابراین، در سال جاری بانک‌ها در این رابطه موفق نبودند.
وی ادامه داد: در موضوع تسهیلات ازدواج نیز با کندی در روند دریافت این تسهیلات روبرو هستیم. در سال ۱۴۰۲ تعداد افرادی که در صف انتظار بودند علی رغم اینکه بانک‌ها به تعهدات خود عمل کردند، ۱۴۹ هزار و ۱۵۱ نفر بود و این تعداد در حال حاضر به ۳۹۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. به عبارت دیگر در سال جاری، هم تعداد کسانی که در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و هم کسانی که در صف انتظار دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند، افزایش یافته است و خواهشی که از بانک مرکزی و مسئولان شبکه بانکی داریم این است که نسبت به تکالیف خود اقدام کنند؛ چراکه طبق تکلیف و وظیفه متعهد هستیم در رابطه با بانک‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، پرونده تشکیل دهیم.

گزارش بانک مرکزی از میزان اعطای تسهیلات ازدواج
در این رابطه بانک مرکزی اعلام کرد: شبکه بانکی کشور از ابتدای امسال تا امروز ۲۵ مهرماه، مبلغ ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت کرده است. در این مدت بیش از ۱۰۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۳۲۵ هزار متقاضی پرداخت شده است. همچنین از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری به ۲۹۲ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت شده است.
محمد شیریجیان - معاون سیاستگذاری پولی بانک مرکزی - نیز با اشاره به تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده در بانک مرکزی به منظور کاهش صف متقاضیان و امکان ثبت‌نام اولیه متقاضیان در کلیه ساعات شبانه روز در سامانه ازدواج و فرزندآوری گفت: آزادسازی مبلغ ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری و کاهش تعداد متقاضیان در صف این تسهیلات از اقدامات خوب این بانک در ماه گذشته بود که این منابع باید حداکثر طی مدت سه ماه توسط هفت بانک‌ عامل منتخب صادرات ایران، رفاه کارگران، ملی ایران، تجارت، سپه، پست بانک ایران و ملت برای اعطای حداقل ۱۵۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج و ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات فرزندآوری بکار گرفته شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط