پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:55

کد خبر 666215

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 10:01:00


لیپ موتور B10 در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد


/ با افتتاح نمایشگاه خودروی پاریس، چشم علاقه‌مندان و رسانه‌های فعال در حوزه حمل و نقل به این نمایشگاه باسابقه و معتبر جهانی دوخته شده است. نکته جالب اینکه در این دوره، خودروسازان چینی حضور بسیار پررنگی دارند. یکی از این خودروسازان، لیپ موتور است که با کراس اوور جدید B10 سعی دارد توجه مشتریان اروپایی را به خود جلب کند.

شاید بدانید برند لیپ موتور، توسط گروه استلانتیس حمایت می‌شود. محصول جدید این شرکت از پیشرانه برقی بهره می‌برد و از نظر ابعاد با خودروهایی همچون کیا EV3 و مینی اِیسمن قابل مقایسه است. B10 ماموریتی ویژه دارد، چرا که لیپ موتور می‌خواهد آن را در کشورهای اروپایی نیز به فروش برساند. به گفته ژو جیانگ‌ مینگ بنیانگذار لیپ موتور، این خودرو اولین مدلی است که با هدف فروش در بازارهای جهانی طراحی و تولید شده است

مشخصات فنی لیپ موتور B10
کراس اوور بر پایه پلتفرم LEAP 3.5 ساخته شده و به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده و کابین دیجیتال با قابلیت شخصی‌سازی بالا مجهز است. هرچند اطلاعات دقیقی درباره قوای محرکه B10 منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این خودرو همانند C10 از پک باتری ۶۹.۹ کیلووات ساعتی بهره ببرد. چنانچه اشتراکات فنی این دو مدل به پیشرانه نیز گسترش پیدا کند، در این صورت می‌توان بردی در حدود ۴۲۰ کیلومتر و قدرت تقریبی ۲۲۰ را برای B10 پیش‌بینی کرد.

زمینه‌سازی حضور در اروپا با کمک استلانتیس
تا تاریخ ۲۳ سپتامبر، لیپ موتور موفق شده شبکه‌ای از بیش از ۲۰۰ نمایندگی را در ۱۳ کشور اروپایی ایجاد کند. این تازه آغاز راه است، زیرا خودروساز نوپای چینی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، تعداد نمایندگی‌های فروش خود در قاره سبز را به ۵۰۰ واحد افزایش دهد.

همکاری استراتژیک لیپ موتور با استلانتیس نقشی اساسی در تلاش‌های جهانی این برند دارد. کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس، بر افزایش همکاری‌ها تأکید کرده و گفته: «همراه با لیپ موتور، ما در حال ارائه خودروهای برقی پیشرفته و مقرون‌ به‌ صرفه به مشتریان خارج از بازار چین هستیم.» از دید آقای تاوارس، همکاری لیپ موتور و استلانتیس، ورود خودروهای الکتریکی پیشرفته به بازار را تسریع می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط