پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:42

کد خبر 666217

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 09:55:26


قالیباف: خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند


تسنیم/ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند، ما تا امروز پای انقلاب ایستادیم و رمز انقلاب پیروزی این موضوع است که بر این باور هستیم که هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم.

محمد باقر قالیباف در پانزدهمین اجلاسیه شهدای وحدت که صبح امروز در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار داشت: این توفیق نصیب من شد که در این اجلاسیه در خدمت شما خانواده شهدا و رزمندگان باشم و همرزمانم را زیارت کنم، در ابتدا تشکر می‌کنم از دست‌اندرکارانی که این اجلاس بسیار عظیم، با صفا و با هدف را هوشمندانه سال‌ها است برگزار می‌کنند.
وی افزود: به تعبیر رهبری معرفی شهدا کمتر از شهادت نیست، سردار پاکرو و سردار اشتری شهید زنده هستند، چهل سال با این دو بزرگوار آشنایی دارم از دفاع مقدس تا امروز، کسانی که این گونه برنامه‌ها را با ذکر و نام شهدا برگزار می‌کنند، شهید زنده هستند همانند شهدا که زنده هستند و ما جاماندگان هستیم و امیدوارم  چنین مجالسی که متعلق به شهداست ما را از خواب غفلت بیدار کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان دفاع مقدس و در عملیات کربلای 5 زمانی که دشمن بر ما سخت گرفته بود از خدا می‌خواستیم تنها این فرصت را به ما بدهد که شهدا را به عقب برگردانیم و آنجا دشمن با تمسخر می‌گفت کجاست امام خمینی که می‌گفت راه قدس از کربلا می‌گذرد، اما امروز دقیقا کلام امام و رهبری تحقق یافته است، در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای اسرائیل کودک‌کش، ایران دارد با اسرائیل می‌جنگد و امروز سخن امام تحقق یافته است که راه قدس از کربلا می‌گذرد.
قالیباف تصریح کرد: جلسات شهدا برای ما و همه مذاهب، اهل سنت و اهل شیعه دارای اهمیت است و سنت‌های الهی پا برجاست، سنت‌های الهی هرگز نه تبدیل و نه تحلیل می‌شوند، بلکه جزیی از باورمان هستند و باید ایمان داشته باشیم که شهدا زنده هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی، امام و رهبری، شهید شوشتری و شهید محمدزاده و شهید سلیمانی به ما یاد دادند که نه تنها ما باید از شیعیان یاد کنیم، بلکه با زبان و رفتارمان بگوییم شهید اهل سنت، امروز شهدای اهل سنت و تشیع یاد دادند که نه تنها اهل سنت برادر ماست، بلکه جان ما است در مبارزه با داعش برای ناموس اهل سنت و برای دفاع  از سنت حکم الهی جان دادیم، پس شما جان و برادر ما هستید. خدا نگذرد از کسانی که می‌خواهند تخم تفرقه بین شیعه و اهل تسنن بریزند، ما تا امروز پای انقلاب ایستادیم و رمز انقلاب پیروزی این موضوع است که بر این باور هستیم که هرگز براساس قومیت و مذهب جامعه را خط‌کشی نکنیم، اگر کسی انجام داد ظلم به کشور و آرمان‌های امام خمینی و رهبری کرده است، چرا که ما به دنبال قوی کردن کشور هستیم و آنچه که باعث ضعف است، تفرقه است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط