پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 15:05

کد خبر 666303

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 10:54:10


جذب زباله گرد‌ها در خرم‌آباد با ابتکار شهرداری


باشگاه خبرنگاران/ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: شهرداری در طرحی ابتکاری به منظور کمک به معیشت زباله گرد‌ها نسبت به جذب آنان در حوزه تنظیف شهری طبق قانون و مقررات کار اقدام کرده است.

رضا ماجدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای مصوبات شورای تامین و دستور دادستانی مبنی بر جمع آوری ضایعاتی‌ها از سطح شهر صورت گرفته است.
وی با اشاره به جذب چهار نفر از این افراد در حوزه تنظیف شهرداری افزود: این افراد برابر قانون کار حقوق دریافت کرده و بیمه می‌شوند و می‌توانند به جای پرسه زدن در مناطق مختلف شهر و جستجو میان زباله ها، در قسمت تنظیف بکار گرفته شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد یادآور شد: برخی هنوز از این طرح اطلاع ندارند و عده‌ای نیز به علت اعتیاد، تن به کار‌های روزانه نمی‌دهند، اما پیش بینی می‌شود با گذشت زمان، افراد بیشتری برای جذب به شهرداری مراجعه نمایند.
ماجدی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ زباله گرد در خرم آباد تصریح کرد: در این صورت این افراد شغل پایداری دارند و خانواده‌های آنها نیز به لحاظ امنیت شغلی و درآمد کافی آسوده خاطر خواهند بود.
وی در خصوص جمع آوری ضایعاتی‌ها از مناطق مختلف شهر تاکید کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد این واحد‌های غیرمجاز از مناطق مختلف شهر جمع آوری شده اند با این حال مواردی از قانون شکنی و فعالیت شبانه از سوی برخی واحد‌ها دیده می‌شود که تیم‌های گشت شهرداری آن‌ها را شناسایی و مجددا اقدام به پلمب می‌کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم‌آباد در خصوص به آتش کشیدن کارخانه بازیافت شهرداری خرم آباد توسط برخی افراد ناشناس افزود: نیروی انتظامی در حال پیگیری برای شناسایی این افراد است و کارشناسان دادگستری نیز در حال برآورد خسارات مربوطه هستند.
روزانه ۴۰۰ تن پسماند در شهر خرم آباد تولید می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط