پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 14:56

کد خبر 666308

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 11:01:00


رونمایی از هونگچی گویا؛ خط و نشان چینی ها برای رولزرویس در اروپا


/ برند لوکس هونگچی نسخه تولیدی از سدان لوکس و اشرافی گویا (Guoya) را در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید مشتریان اروپایی قرار داده است. این خودرو آوریل گذشته در نمایشگاه پکن رونمایی شده بود. با معرفی این سدان پرچمدار در نمایشگاه خودروی پاریس، احتمالاً هونگچی قصد دارد آن را در اروپا نیز عرضه کند.
 
ابعاد و ریشه نام گویا
طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۵۳۵۳ میلیمتر، ۱۹۹۸ میلیمتر و ۱۵۱۱ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن به ۳۲۶۰ میلیمتر می‌رسد. خریداران می‌توانند این سدان لوکس را با رینگ‌های ۱۹ یا ۲۰ اینچی انتخاب کنند. واژه Guoya در چینی به معنای «زیبایی ملی» است. در بالا نیز اشاره کردیم که این خودرو در ابتدا با نام L1 شناخته می‌شد و اکنون یکی از گران‌ قیمت‌ ترین خودروهای سری «آفتابگردان» به حساب می‌آید.

طراحی ظاهری و داخلی هونگچی گویا
، تا حد زیادی به مدل مفهومی خود وفادار باقی مانده است. در نسخه تولیدی این خودرو همچنان تزئینات کرومی در بخش‌های مختلف، از جمله جلو پنجره بزرگ و حاشیه پنجره‌ها، به وفور دیده می‌شود. طراحی این خودرو بر اساس فلسفه L-concept انجام شده و بهره‌گیری از انواع خطوط گرد و کلاسیک، جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است. ستون C ضخیم و خطوط پهن عقب به همراه رینگ‌های چند پره‌ که شبیه گل‌های آفتابگردان هستند، از دیگر ویژگی‌های برجسته طراحی این خودرو به شمار می‌روند. چراغ‌های عقب نیز با الهام از فانوس‌های چینی طراحی شده‌اند.

فضای داخلی هونگچی گویا با چرم، چوب طبیعی و قطعات کرومی تزئین شده و همانند سایر خودروهای چینی نمایشگرهای دیجیتال بزرگ در این سدان تشریفاتی نیز حضوری پررنگ دارند. این خودروی پیشرفته در نسخه‌های چهار و پنج نفره عرضه می‌شود و به تجهیزاتی همچون نمایشگر هد آپ با فناوری واقعیت افزوده و کنترل‌های صوتی و حرکتی مجهز است.

مشخصات فنی هونگچی گویا
هونگچی گویا با دو پیشرانه هیبریدی عرضه می‌شود. نکته عجیب اینکه برخلاف انتظار، هیچ یک از این پیشرانه‌ ها هیبریدی شارژی (PHEV) نیستند. نسخه پایه این خودرو از موتور ۳ لیتری با ۳۹۰ قدرت بهره می‌برد و روی رینگ‌های ۱۹ اینچی سوار است. اما مدل پرچمدار نیروی خود را از موتور ۴ لیتری توربو شارژ با توانایی تولید ۴۸۲ اسب بخار قدرت، دریافت می‌کند.
 
قیمت این سدان لوکس هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود فروش آن از نیمه اول سال ۲۰۲۵ آغاز شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط