پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 666344

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:01:00


ایده تزیین دکوراسیون آشپزخانه با گل و گیاه


نمناک/ برای زیباسازی فضای آشپزخانه ایده‌های مختلفی وجود دارد،استفاده از گیاهان آپارتمانی در چیدمان آشپزخانه یک راه ساده و کم هزینه است که به جز زیبایی بخشی، حال و هوای آشپزخانه را سرشار از سرزندگی و آرامش می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید آشپزخانه‌تان بدون پرداخت هزینه‌های گزاف، زیباتر از همیشه شود، از ایده‌هایی که در این بخش آورده ایم،استفاده نمایید.

قرار دادن گیاهان بلند در گوشه آشپزخانه
برای زیبا تر شدن آشپزخانه گیاهان بلند مناسب چون برگ عبایی، فیکوس، یوکا و سانسوریا را کنار پنجره یا گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید، این گیاهان می‌توانند نقطه کانونی زیبایی را در آشپزخانه شما ایجاد کنند.

ایجاد دیوارکی با گیاهان سبز
اگر از سطح پیشخوان به عنوان میز ناهارخوری یا سطح کار در آشپزخانه استفاده نمی‌کنید، چند گلدان حاوی گیاهان بلند و کوتاه روی آن قرار دهید و دیوارکی از گیاهان سبز درست کنید، این گونه مانعی برای دید و اشراف مهمانان بر فضای داخل آشپزخانه نیز ایجاد می شود.

استفاده از گلدان‌های آویز روی دیوار
گیاهان رونده‌ای مانند پتوس یا انواع پیچک‌ها را روی دیوار یا قفسه‌ها نصب کنید و یا از سقف آویزان کنید. این گلدان‌ها را در نقاطی که نور زیادی دارند،قرار دهید تا به آشپزخانه شما جان بخشند.

استفاده از گیاهان کوچک در نقاط مختلف
برای زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه‌تان گیاهان کوچک چون ساکولنت‌ها،گل سنگ و کاکتوس را روی میز آشپزخانه، پیشخوان یا قفسه‌ها قرار دهید.

باغچه ای روی کابینت
اگر سیستم کابینت بندی شما به گونه‌ای است که کابینت‌های دیواری با سقف فاصله دارند،روی کابینت‌ها می‌توانید گیاهان کوچک و سبز قرار دهید،این گیاهان در قسمت انتهایی کابینت در جایی که مانعی مانند دیوار وجود ندارد، می‌توانند به صورت آویز به کار برده شوند.

استفاده از گیاهان معطر
برای اینکه آشپزخانه‌تان زیبا شود و عطر و بوی دلپذیری داشته باشد،از برخی گیاهان معطر چون شمعدانی و اسطوخودوس استفاده کنید و این گیاهان را در جای مناسب آشپزخانه قرار دهید.

گلدان‌های باغچه‌ای در تراس یا لبه پنجره
با یک تیر چند نشان بزنید و گلدان‌های گیاهان خوراکی چون ریحان، آویشن و نعنا را در تراس آشپزخانه و یا لبه پنجره قرار دهید از خواص این گیاهان خوراکی بهره‌مند شوید.

نصب طبقه در آشپزخانه و قرار دادن گلدان روی آن
اگر در آشپزخانه شما دیوار خالی از کابینت دیواری وجود دارد، شلف و طبقه روی آن نصب کنید و گیاهان زیبایی را روی آنها قرار دهید. گیاهان آویز زیبایی خاصی به محیط و به طبقات خواهند بخشید،شما می‌توانید برای زیباتر شدن دکور آشپزخانه‌تان کنار گلدان‌های سبز لوازم تزیینی و حتی ظرف‌های زیبا نیز قرار دهید.

شاداب کردن فضای آشپزخانه با گیاهان گلدار
شما می‌توانید گیاهان گلدار مناسبی برای آشپزخانه چون آنتوریوم، بگونیا، ارکیده تهیه کنید، گیاهان گلدار آپارتمانی با گل‌های زیبا و رنگارنگ خود فضاهای آشپزخانه را زنده و شاداب می‌کنند.

ایجاد کنج سبز در آشپزخانه
برای زیباسازی فضای آشپزخانه می‌توانید یک گوشه خاص را به گیاهان اختصاص دهید. در کنج سبز آشپزخانه گلدان‌های مختلف را قرار دهید، شما می‌توانید از گیاهان مقاوم و مناسب که به نور آب و مراقبت کمی نیاز دارند، استفاده کنید.
 
شیشه‌های تراریوم در آشپزخانه
برای زیباتر شدن آشپزخانه گیاهان کوچک مانند ساکولنت‌ها یا کاکتوس‌ها را در ظروف شیشه‌ای مانند شیشه‌های تراریوم یا بطری‌های قدیمی قرار دهید و آنها را در محل مناسب در آشپزخانه بگذارید، غذاهای شیشه‌ای ظاهر جذابی به آشپزخانه داده و به زیبایی گیاهان می‌افزایند.

طبقه‌بندی روی پنجره
اگر قاب پنجره شما در آشپزخانه عقب‌تر از دیوارهاست،روی پنجره طبقه‌های شیشه‌ای نصب کنید، گلدان‌های کوچک و متعددی را به همراه لوازم تزیینی روی این طبقات بچینید، با نصب طبقه امکان باز کردن پنجره دیگر وجود نخواهد داشت.

نکات مهم برای استفاده از گیاهان در دکوراسیون آشپزخانه
توجه داشته باشید گیاهان آپارتمانی گلدار به مراقبت بیشتری نیاز دارند.
برای زیباتر شدن دکوراسیون آشپزخانه رنگ گلدان‌ها باید با عناصر موجود در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.
گیاهان بلند قد برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب‌تر هستند.
از گیاهان قد بلند برای دکوراسیون گوشه‌های آشپزخانه یا جداسازی فضای آشپزخانه و غذاخوری می‌توانید استفاده نمایید.
هنگام چیدمان گلدان‌ها اندازه و نوع آنها را در نظر بگیرید.
بهتر است از گیاهان مقاوم برای زیباسازی آشپزخانه استفاده نمایید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط