پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 666368

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 11:57:28


خدمت به مردم، زیرساخت امنیت پایدار است


آخرین خبر/ رئیس همایش امنیت پایدار خوزستان گفت: تهدیدها ترکیبی شده و حوزه امنیت گسترده است و خدمت به مردم را زیرساخت امنیت پایدار می‌دانیم.

سردار حسن شاهوارپور، رئیس همایش امنیت پایدار خوزستان امروز در نشست خبری، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره این همایش در آذرماه سال جاری، اظهار کرد: استان خوزستان با توجه به دارا بودن مرز خشکی، دریایی و حضور نیروهای بیگانه در خلیج فارس و با توجه به ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، همایش امنیت پایدار برای استان بسیار موثر است.
فرمانده قرارگاه امنیتی حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه تهدیدها ترکیبی است و همه سیستم‌ها در امنیت دخیل هستند، افزود:برای مثال محیط زیست امروز یکی از دغدغه‌های مردم است و نگرانی در خصوص آلاینده‌های هوای خوزستان روز به روز بیشتر می‌شود که باید برای آن برنامه داشت تا بستر نگرانی مردم برچیده شود.
سردار شاهوارپور با اشاره به اینکه خدمت به مردم، زیرساخت تأمین امنیت پایدار است، گفت: به ویژه در حوزه انرژی، نفت و کشاورزی، خوزستان از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور است؛ هرچه درصد بیکاران کمتر شود، مشکلات مردم و خیلی از آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود و امیدواری و رضایتمندی مردم ارتقا می‌یابد.
وی با اشاره به ابعاد فرهنگی استان و تلاش دشمن برای آسیب زدن به همگرایی و انسجام ملی، عنوان کرد: با توجه به مشکلات موجود و عملیات روانی دشمن نباید از مسائل اجتماعی غفلت کرد و دستگاه‌های خدماتی مانند شهرداری‌ها هرچه بیشتر رضایت‌مندی مردم را فراهم کنند به امنیت پایدار استان کمک می‌کند.
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) با تاکید بر توجه به آسیب‌ها و تهدیدها و تجزیه تحلیل آنها، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به پیشرفت علمی و از جمله هوش مصنوعی تأکید دارند و نقش آن در امنیت کشور چشمگیر است.
وی با بیان اینکه مردم باید تأمین امنیت در حوزه‌های مختلف نقش افرینی کنند، گفت: در چهار همایش گذشته امنیت پایدار خوزستان از مقالات علمی ارائه شده در همایش در برنامه‌های استان استفاده شده و از اولویت‌ها و اهداف ما در برگزاری همایش، مردمی کردن امنیت است؛ از جمله آن‌که هرچه تلاش کشاورزان و تولید محصولات کشاورزی بیشتر شود در امنیت غذایی کشور مؤثر است.
رئیس همایش امنیت پایدار با بیان اینکه، کاربردی بودن مقالات و گره‌گشایی از مشکلات اولویت دارد، عنوان کرد: کمیته علمی و کمیته اجرایی در این همایش مشغول فعالیت هستند و مقالات علمی از طریق سایت به دبیرخانه می‌رسد و کمیته علمی به داوری آثار می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری فارس،همایش در اواخر آذرماه برگزار خواهد شد. مهلت ارسال چکیده مقالات تا پایان آبان‌ماه و مهلت ارسال مقالات کامل تا ۲۵ آذرماه تعیین شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط