پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 16:58

کد خبر 666451

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 16:01:00


هیوندای اینستر کراس معرفی شد؛ کراس اووری کوچک برای آفرودهای سبک


/ هیوندای از نسخه جدید اینستر با نام پسوند کراس رونمایی کرد. همانطور که قابل حدس است، این نسخه برای ماجراجویی‌های خارج از شهر طراحی شده و در مقایسه با مدل استاندارد توانایی‌های بهتری در عبور از مسیرهای آفرودی دارد.

مثل سایر خودروهای موسوم به کراس، این نسخه از اینستر ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد. ضمن اینکه حفاظ‌هایی در قسمت‌های مختلف بدنه به کار رفته تا اعتماد به نفس راننده در ورود به مسیرهای ناهموار افزایش پیدا کند. البته سطح اعتماد به نفس همواره باید در حدی معقول بماند، چرا که در صورت کاذب بودن باید از یک شاسی بلند واقعی برای بازگشت به خانه کمک گرفت!

تفاوت‌های ظاهری نسخه کراس با مدل استاندارد
از جمله تغییراتی که هیوندای در نمای ظاهری اعمال کرده، می‌توان به نصب سپرهای مقاوم‌تر در جلو و عقب، استفاده از سینی محافظ در هر دو طرف خودرو و پنل‌ های محافظ جانبی اشاره کرد. علاوه‌ بر این‌ها، باید گفت نسخه کراس روی رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی سوار شده، این رینگ‌ها در مقایسه با رینگ‌های استاندارد اندازه بزرگ‌تر و مقاومت بالاتری دارند. ناگفته نماند در هیوندای اینستر کراس باربند سقفی به‌ صورت استاندارد موجود است و مشتریان امکان سفارش محفظه مخصوص سقفی را دارند. به لطف این محفظه فضای بار بیشتری در دسترس مالکان قرار می‌گیرد.

این نسخه به غیر از رنگ‌های معمول، با رنگ منحصربه‌فرد سبز مات آمازونی نیز عرضه خواهد شد. فضای داخلی اینستر کراس نیز دارای ترکیب رنگ ویژه‌ای از جزئیات زرد لیمویی و پارچه خاکستری است که ظاهری جذاب و متفاوت به کابین خودرو می‌بخشد.

مشخصات فنی هیوندای اینستر کراس
طبق انتظار، در بخش فنی تفاوتی بین اینستر کراس و مدل استاندارد وجود ندارد و این نسخه جدید از همان باتری و پیشرانه قبلی بهره می‌برد. شاید بدانید اینستر استاندارد در مدل پایه نیروی خود را از یک موتور برقی ۹۶ دریافت می‌کند. در این مدل وظیفه تامین انرژی را باتری ۴۲ کیلووات ساعتی بر عهده دارد. هیوندای می‌گوید برد حرکتی این مدل ۳۰۰ کیلومتر است.

اما نسخه فول هیوندای اینستر به موتوری با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و باتری ۴۹ کیلووات ساعتی مجهز شده است آنطور که هیوندای اعلام کرده، تولید اینستر کراس تا پایان سال جاری کره جنوبی آغاز خواهد شد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط