پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 15:02

کد خبر 666453

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:40:14


شهرام اربابی: لیگ برتر خط قرمز کمیته داوران است


مهر/ رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: افزایش کیفیت قضاوت ها در مسیر پیشرفت تکواندو کشور خیلی موثر است و بر همین اساس تلاش ما استفاده از بهترین داوران برای رسیدن به این هدف است.
شهرام اربابی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر اظهار داشت: در هفته نخست از رقابت‌های لیگ برتر شاهد مبارزاتی با کیفیت و سطح بالایی بودیم که قضاوت خوب داوران یکی از دلایل همین جذابیت مسابقات بود و با توجه به صحبتی که با مربیان داشتم اغلب از قضاوت داوران رضایت داشتند.
وی در مورد انتقاد برخی از مربیان به قضاوت داوران گفت: معتقدم این نارضایتی و انتقاد به عدم آشنایی مربیان با قوانین است. خیلی از این قوانین دستخوش تغییر شده و مربیان به آن اشراف ندارند. اگر مربیان و مسئولین تیم‌ها بیشتر مطالعه کنند و با ریز قوانین آشنا شوند بهتر می‌توانند در شرایط مختلف موضوع را بررسی و آنالیز کرده و سپس اظهار نظر کنند.
اربابی در خصوص جوانگرایی کمیته داوران هم گفت: یکی از اهداف کمیته داوران و فدراسیون جوانگرایی در بخش داوری تکواندوست، ولی باید به صراحت اعلام کنم که لیگ برتر خط قرمز کمیته داوران است و داوران قضاوت کننده در این مسابقات بعد از پشت سر گذاشتن قضاوت‌های خوب در لیگ‌های پایین‌تر و داشتن کارنامه مناسب برای این رویدادها انتخاب و دعوت می‌شوند. افزایش کیفیت قضاوت‌ها مستلزم میدان دادن به جوانان و رشد و ارتقا هرچه بیشتر داوری کشور است.


رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو به مسابقات هفته اول لیگ هم اشاره کرد و گفت: با توجه به آماده سازی کامل داوران جوان زیر ۳۰ سال و برخورداری از اطلاعات کافی و به روز و هوش هیجانی مناسب این داوران، شاهد بودیم که در مسابقات حساس و در شرایط سخت توانستند بهترین قضاوت‌ها را ارائه دهند. البته تعدادی از داورانی که این هفته در مسابقات لیگ برتر قضاوت نداشتند برای هفته‌های آینده به تیم داوری اضافه خواهند شد تا بتوانند به به ارتقا سطح داوری این دوره از جام خلیج فارس کمک کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط