پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 15:02

کد خبر 666488

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 12:55:06


واکنش تند جهاد اسلامی به تجاوز ائتلاف آمریکا علیه یمن


تسنیم/ جنبش جهاد اسلامی تجاوزات وحشیانه آمریکا و متحدانش به یمن در چهارچوب حمایت از رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید کرد که این تجاوزات نشان می‌دهد واشنگتن جنگ اشغالگران علیه منطقه را مدیریت می‌کند.


جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تجاوزات مستمر آمریکا و انگلیس به یمن، اعلام کرد که تجاوز وحشیانه صبح امروز آمریکا به یمن با استفاده از سلاح‌های پیشرفته را به شدت محکوم می‌کنیم.
جنبش جهاد اسلامی افزود: این تجاوز وحشیانه آمریکایی‌ها موید آن است که دولت ایالات متحده، جنگی را که رژیم صهیونیستی در منطقه ما به راه انداخته است، مدیریت می‌کند.
این جنبش فلسطینی تاکید کرد که توجیهات دولت آمریکا برای حمایت از تجارت بین‌المللی کاملاً غلط و مضحک بوده و همه می‌دانند که یمن هرگز تجارت بین‌المللی را به خطر نینداخته و نیروهای یمنی، تنها کشتی‌های مرتبط با رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.
جنبش جهاد اسلامی افزود: بهانه‌های ارتش آمریکا برای هدف قرار دادن غیرنظامیان همانند دروغ‌های رژیم صهیونیستی در این زمینه است.
این جنبش در پایان تاکید کرد: ما به استواری مردم یمن درود می‌فرستیم و به توانایی آنها برای پاسخ به این تجاوز وحشیانه اعتماد داریم.
منابع یمنی بامداد امروز (پنج‌شنبه) از حمله هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به شهر صنعاء و صعده در شمال این کشور خبر دادند.
خبرگزاری رسمی یمن (سبأنت) گزارش داد که جنگنده‌های متجاوز، سه مرتبه شرق شهر صنعاء را مورد حمله هوایی قرار دادند. شبکه المیادین نیز اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی مناطق شمالی، شرقی، غربی و جنوبی شهر صعده در شمال یمن را بمباران کرده‌اند.
یک مقام آمریکایی نیز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رویترز انجام این حمله را تأیید کرد.
ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در 28 آذرماه 1402 برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن و شکستن محاصره دریایی رژیم اسرائیل تشکیل شد؛ هر چند بر روی کاغذ 10 کشور به عضویت این ائتلاف در آمدند، اما در عمل تنها انگلیس و آمریکا در حملات مشارکت دارند.
با این حال ادامه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به یمن در حالی است که این حملات همچنان ناکام از توقف عملیات‌های ارتش یمن است.در این راستا پایگاه خبری آکسیوس در ماه ژوئیه به نقل از یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی نوشت که واشنگتن و هم‌پیمانانش در توقف حملات جنبش انصارالله در دریای سرخ و خلیج عدن با شکست مواجه شده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط