پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 15:48

کد خبر 666567

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 13:47:34


متا گروهی از کارمندان اینستاگرام و واتساپ را اخراج می‌کند


زومیت/ شرکت متا دور جدیدی از تعدیل نیرو در واحدهای مختلف کسب‌وکار خود از جمله اینستاگرام و واتساپ را شروع کرد.
 
گفته می‌شود که متا شروع به اخراج تدریجی کارمندان در بخش‌های مختلفی از جمله واتساپ، اینستاگرام و Reality Labs (توسعه‌دهنده‌ی هدست واقعیت مجازی متا) کرده است.

برخی از کارمندان متا خبر اخراج خود را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. در میان آن‌ها، جین منچون وون قرار دارد که به‌خاطر گزارش‌ ویژگی‌های اعلام‌نشده‌ای که به اپلیکیشن‌ها اضافه می‌شدند، شهرت پیدا کرد و در سال ۲۰۲۳ به تیم تردز پیوست.

دیو آرنولد، سخنگوی متا در بیانیه‌ای گفت: «امروز، چند تیم در متا درحال ایجاد تغییراتی هستند تا اطمینان حاصل کنند که منابع با اهداف استراتژیک بلندمدت و استراتژی داخلی آن‌ها همسو باشد. این تغییرات، شامل انتقال برخی تیم‌ها به مکان‌های مختلف و تغییر برخی کارمندان به نقش‌های متفاوت می‌شود. در مواقعی که فردی حذف می‌شود، ما تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های دیگری برای او پیدا کنیم.»

دور جدید اخراج‌ها پس از تعدیل نیرو در بخش Reality Labs متا در اوایل امسال انجام می‌شود. متا برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۲، بعد از خوش‌بینی بیش‌از حد نسبت‌به رشد شرکتش در دوران پس از پاندمی کرونا، ۱۱ هزار کارمند را اخراج کرد. سپس در سال ۲۰۲۳، مارک زاکربرگ با شعار «برنامه‌ی افزایش چابکی»، اخراج ۱۰ هزار نفر دیگر را اعلام کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط