پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:52

کد خبر 666574

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 15:10:00


مشهد ۱۲ درجه گرم‌تر می‌شود


ایرنا/ کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند افزایش قابل ملاحظه دمای هوا از امروز در این استان آغاز شده و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد، در این مدت دمای مشهد ۱۲ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت.

زهرا مبشری‌نسب، کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در این بازه زمانی دمای هوای روزانه در مشهد که دیروز (چهارشنبه) ۲۰ درجه سلسیوس بود به ۳۲ درجه در روز شنبه هفته آینده می‌رسد.
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، دمای هوای مشهد بین ۹ تا ۲۰ درجه در نوسان بوده که بیشینه دمای هوای امروز مشهد با پنج درجه افزایش دما به ۲۵ درجه و کمینه دمای هوای مشهد با ۲ درجه افزایش به ۱۱ درجه خواهد رسید.
کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: از روز یکشنبه هفته آینده روند کاهش دمای هوا در استان خراسان رضوی آغاز می‌شود که این کاهش دما برای روز سه‌شنبه هفته آینده محسوس و قابل ملاحظه خواهد بود.
به گفته وی، در این مدت دمای هوای مشهد با کاهش ۱۹ درجه ای از ۳۲ به ۱۹ درجه می رسد.
مبشری نسب بیان کرد: برای امروز (پنجشنبه) تا شنبه هفته آینده، جوی به نسبت پایدار در استان خراسان رضوی حاکم خواهد بود، اما در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده وزش باد در استان شدت می گیرد که در نواحی مستعد وزش باد همراه با گرد و خاک، پدیده جوی غالب خواهد بود.
وی گفت: از روز دوشنبه هفته آینده نیز با افزایش ابرناکی، بارندگی در مناطق مختلف خراسان رضوی پیش بینی شده است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: فریمان با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و شهرستان‌ بردسکن با بیشینه دمای هوای ۲۹ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
مبشری‌نسب ادامه داد: در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های تایباد و قوچان با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط