پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 20:03

کد خبر 666683

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:01:00


«ب ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵» معرفی شد


/ ب ام و از نسل دوم سری ۲ گرن کوپه رونمایی کرد. این نسل که به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید، با چهره‌ای مدرن‌تر و امکانات بیشتر وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی ب ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵
ب ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵ همچون قبل با موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو شارژ تولید می‌شود. اما با بازنگری‌های صورت‌ گرفته توسط مهندسان ب ام و، این موتور خروجی بهتری نسبت به قبل دارد. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در نسخه ۲۲۸ sDrive و xDrive این موتور ۲۴۱ قدرت تولید می‌کند، در نسخه M235 xDrive نیز میزان خروجی این موتور به ۳۱۲ اسب بخار افزایش یافته است. میزان تولیدی این موتور در تمامی نسخه‌ها برابر با ۴۰۰ نیوتن متر می‌باشد.

در ، گیربکس دو کلاچه هفت سرعته قبلی جای خود را به گیربکس جدید هشت سرعته اتوماتیک داده است. این گیربکس در صورت سفارش پکیج M Sport به حالتی به نام M Sport Boost تجهیز می‌شود. حالت مذکور با نگه داشتن پدال شیفتر چپ به مدت یک ثانیه فعال شده و وظیفه دارد تنظیمات خودرو را برای شتاب‌ گیری سریع‌تر آماده کند.

به گفته ب ام و، سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵ در نسخه ۲۲۸ xDrive شتابی برابر با ۵.۸ ثانیه دارد که که ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از مدل قبلی است. اما نکته عجیب اینکه مدل M235 xDrive سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۵ صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر را در زمان ۴.۷ ثانیه طی می‌کند. این رکورد نسبت به مدل قبلی، ۰.۱ ثانیه کندتر است. ریشه این امر را باید کاهش گشتاور موتور در نسل جدید دانست. شاید بدانید در مدل ۲۰۲۴، موتور M235 xDrive گشتاوری برابر با ۴۵۰ نیوتن متر دارد، یعنی ۵۰ واحد بیشتر.

رشد ابعاد و طراحی خارجی
نسل جدید ب ام و سری ۲ گرن کوپه نسبت به نسل قبلی، ۱۷.۸ میلی‌متر طویل‌تر و ۲۵.۴ میلی‌متر مرتفع‌تر شده، ولی عرض و فاصله محوری آن تغییری ندارد. خودروسازان آلمانی معمولاً نسل جدید محصولات خود را به جای تغییرات گسترده ظاهری، با تکامل در طراحی روانه بازار می‌کنند. این موضوع در رابطه با سری ۲ گرن کوپه مدل ۲۰۲۵ کاملاً صادق است و این نسل از لحاظ طراحی روندی تکاملی دارد.

امکانات داخلی و تجهیزات
کابین ب ام و سری ۲ گرن کوپه ۲۰۲۵ مشابه با دیگر تولیدات اخیر کمپانی است. در پشت فرمان این نسل از همان پنل عریض استفاده شده، این پنل نمایشگرهای مربوط به سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتال را در خود جای داده است. به گفته باواریایی‌ها این سدان خوش استیل به نسخه نهم از سیستم عامل اختصاصی ب ام و مجهز شده؛ شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۲ بلندگو، صندلی‌های اسپرت جدید دارای گرمکن و روکش‌هایی از پارچه مخصوص از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر هستند. ناگفته نماند در این نسل، امکان سفارش ماساژور برای صندلی‌های جلو نیز وجود دارد.

قیمت‌ و زمان عرضه
ب ام و تولید نسل دوم سری ۲ گرن کوپه را در کارخانه خود در لایپزیگ آلمان از اواخر امسال آغاز خواهد کرد. عرضه این خودرو در آمریکا از مارس ۲۰۲۵ شروع می‌شود. پس از ورود به بازار، این سدان باواریایی باید به مصاف مرسدس بنز CLA برود.

طبق انتظار قیمت‌ها نسبت به نسل قبلی افزایش یافته، میزان افزایش ثابت بوده و در تمامی تریم‌ ها برابر با ۱,۳۸۰ دلار است. مدل پایه ۲۲۸ sDrive با قیمت ۴۰,۷۷۵ دلار و مدل پرچمدار M235 xDrive با قیمت ۵۰,۶۷۵ دلار به فروش خواهند رسید. در جدول زیر می‌توانید لیست قیمت دو مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را با هم مقایسه کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط